یکشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۳

پرویز پرستویی از همکاری‌اش با مرتضی احمدی گفت

پرویز پرستویی در نشست نقد و بررسی فیلم امروز

ایسنا: پرویز پرستویی که در پیش از انقلاب با زنده‌یاد مرتضی احمدی در ضبط کاست‌هایی مخصوص رانندگان همکاری داشته است، درگذشت این بازیگر توانای سینما، تئاتر، تلویزیون و رادیو را تسلیت گرفت.

پرستویی در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی ایسنا، با ابراز تأسف از درگذشت مرتضی احمدی گفت: یک ساعت پیش از طریق ایسنا، متوجه این خبر شدم. بابت مرتضی احمدی باید به خیلی‌ها تسلیت گفت. به جامعه سینما، تلویزیون، رادیو، تئاتر و دوبلاژ و همچنین کلیه هنرمندان کشور.

وی افزود: مردم به خاطر افتادگی و خاکی بودن مرتضی احمدی ایشان را خیلی دوست داشتند. من از قبل از انقلاب او را می‌شناختم. زمانی که کاست‌هایی را به کارگردانی ایشان در جهت فرهنگ شنیداری برای رانندگان به‌ویژه رانندگان کامیون پر می‌کردیم، با هدف حمایت از این قشر که کمتر می‌توانستند تلویزیون ببینند و بسیار هم مورد توجه قرار گرفته بود.

پرستویی گفت: تمام جامعه ورزش ایشان را می‌شناختند و به لحاظ علاقه‌ای که به ورزش و تیم پرسپولیس داشت، در تمام قراردادهایش قید می‌کرد در روزهایی که تیم محبوبش بازی دارد مقابل دوربین نرود.

این بازیگر با بیان اینکه از قدیم در منزل مرتضی احمدی رفت‌وآمد داشته است، خاطرنشان کرد: این اواخر صدمه زیادی دیده بود و قد رشیدش خمیده شده بود.

پرستویی ادامه داد: این ضایعه را به تنها فرزند مرتضی احمدی آزیتا و نوه‌اش بهرنگ بقایی و همچنین همه هنرمندان کشور به ویژه پیشکسوتان تسلیت می‌گویم. متأسفانه ماه آذر بدی داشتیم و هنرمندان زیادی را از دست دادیم و افرادی هم به بیمارستان رفتند که برایشان آرزوی سلامتی دارم.

به گزارش ایسنا، مرتضی احمدی صبح امروز (۳۰ آذرماه) به دلیل مشکل ریوی و کهولت سن در منزلش درگذشت.

از ماندگارترین آثار احمدی می‌توان به کار صدایی (نوعی دوبله) وی در مجموعه «پینوکیو» اشاره کرد که در آن در نقش «روباه مکار» صداپیشگی کرده است.

«آرایشگاه زیبا»، «کت‌و‌شلوار خواستگاری»، «دانی‌و‌من» و... از کارهای تلویزیونی مرتضی احمدی است. وی در انیمیشن «شکرستان» هم صداپیشگی کرده است.

نظرات

  • مهرداد ۱۳۹۳/۱۰/۰۱ - ۰۸:۰۱
    0 0
    روحشان شاد خوش به سعادشون ایشان چه ایامی دارفانی را وداع گفتند

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.