دوشنبه ۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۴

ناکام بزرگ اسکار خارجی ۲۰۱۵/ عکس

ایسنا: آکادمی اسکار از میان ۸۳ فیلم خارجی، ۹ فیلم را شایسته حضور در میان نامزدهای اولیه اسکار این بخش معرفی کرد، فهرستی که گرچه شامل فیلم‌های قدرتمند و تحسین شده‌ای است، اما جای خالی چند فیلم در این میان به خوبی احساس می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ در فهرست کوتاه بخش بهترین فیلم خارجی اسکار، امسال جای چندین فیلم که گمان می‌شد حداقل در فهرست کوتاه اسکار خارجی جای داشته باشند خالی است که شاید فیلم «خواب زمستانی» ساخته «نوری بیلگه جیلان» برنده نخل طلای ۲۰۱۴ را بتوان سرشناس‌ترین ناکام اسکار غیرانگلیسی امسال دانست.

00000000-10.jpg

فیلم «خواب زمستانی» که علاوه‌بر کسب جایزه نخل طلای کن موفق به کسب جایزه فیپرشی این رویداد معتبر سینمایی شد با مدت زمان سه ساعت و ۱۶ دقیقه‌، روایتگر داستان مردی به نام آیدین - یک بازیگر سابق - است که یک هتل کوهستانی راه‌اندازی می‌کند تا در آنجا با ازدواج ناموفقش کنار بیاید.

این فیلم در هفته اول نمایش در ترکیه توانسته ۲۳۷ هزار نفر را به سینما بکشاند و تا به امروز پرمخاطب‌ترین ساخته «بیلگه جیلان» محسوب می‌شود.

سال گذشته نیز فیلم «آبی گرمترین رنگ است» برنده نخل طلای کن شد، اما به سبب قوانین اسکار مربوط به زمان اکران از سوی فرانسه به آکادمی اسکار معرفی نشد و در عوض فیلم «رنوآ» نماینده سینمای فرانسه شد.

از سویی دیگر فیلم «عشق» به کارگردانی «میشل هانکه» که در سال ۲۰۱۲ نخل طلا را به خانه برده بود، در جوایز اسکار ۲۰۱۳ جایزه بهترین فیلم خارجی اسکار ار از آن خود کرد.

به گزارش هالیوود ریپورتر، از دیگر فیلم‌های تحسین شده‌ای که نتوانستند به فهرست کوتاه جایزه اسکار خارجی ۲۰۱۵ راه یابند، می‌توان به «مامی» ساخته «خاویر دولان» نماینده سینمای کانادا و برنده جایزه هیئت داوران کن امسال، «خدای سفید» ساخته «کرنل موندروزو» به نمایندگی از مجارستان و «دو روز، یک شب» ساخته «برادران داردن» از بلژیک اشاره کرد. این فیلم چهارمین فیلم از برادران «داردن» است که از سوی آکادمی اسکار به عنوان نامزد جایزه اسکار معرفی نمی‌شوند.

آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار روز جمعه فهرست ۹ فیلم شامل «قصه‌های وحشی» به کارگردانی «دامیان زیفرون» از آرژانتین، «نارنگی‌ها» به کارگردانی «زازا اوروشادزه» از استونی، «جزیره ذرت» به کارگردانی «جورج اوواش ویلی» از گرجستان، «تیمبوکتو» به کارگردانی «عبدالرحمان سیساکو» از موریتانی، «متهم» به کارگردانی «پائولا ون در اوست» از هلند، «آیدا» به کارگردانی «پاول پاولیکوفسکی» از لهستان، «نهنگ» به کارگردانی «آندری ژیاگینتسف» از روسیه، «ضرب‌الاجل» به کارگردانی «روبن اوستلوند» از سوئد و «ناجی» به کارگردانی «آلبرتو آرولو» از ونزوئلا را در فهرست کوتاه بخش بهترین فیلمن خارجی هشتاد و هفتمین دوره جوایز سینمایی اسکار قرار داد.

نامزدهای نهایی جایزه بهترین فیلم خارجی اسکار از سوی هیأت داوران در نیویورک، لس‌آنجلس و لندن مورد بررسی قرار می‌گیرند و پنج فینالیست‌ برگزیده این رقابت‌ها روز ۱۵ ژانویه معرفی خواهند شد.

مراسم اعطای جوایز هشتاد و هفتمین دوره جوایز سینمایی اسکار، روز ۲۲ فوریه (چهار اسفند) در هالیوود برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.