چهارشنبه ۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۰

این بازیگر شما را درگیر می‌کند!

مهدی هاشمی در نشست خبری فیلم «خانه پدری» در جشنواره فیلم فجر

ایسنا: می‌دانید، دارد نقش بازی می‌کند، می‌دانید آنچه می‌بینید، واقعی نیست اما مهدی هاشمی، شما را درگیر می‌کند، با آن بازی صمیمانه‌اش همراه می‌شوید و خودتان را می‌سپارید به پرده نقره‌ای سینما.

به گزارش خبرنگار سینمایی ایسنا،اگر این روزها به سینما رفته باشید و احیانا فیلم«تراژدی» کار آزیتا موگویی را دیده باشید، یک بار دیگر به این یقین رسیده‌اید که مهدی هاشمی بازیگری توانمند است؛ شناگری ماهر که فقط باید آب در اختیار او گذاشت.

«تراژدی» اولین فیلم سینمایی آزیتا موگویی در مقام کارگردان است، اثری پر بازیگر که انصافا بازی‌های ماندگاری را نیز به تصویر می‌کشد.

1419340266731_31.jpg

در یان فیلم مهدی هاشمی نقش مردی مسن که در تمام زندگی‌اش نتوانسته طبق دلخواهش،خانواده‌اش را تامین کند را بازی می‌کند،او می‌کوشد با انتخاب شیوه خاصی برای مرگ، سر و سامانی به خانواده‌اش بدهد تا به قول خودش مرگی پر فایده برای آنان داشته باشد. او همان بازیگری است که این نقش را بازی می‌کند، با همان سبک همیشگی خودش؛ گرم و صمیمی، قدرتمند و دوست داشتنی.

در کارنامه بازیگری مهدی هاشمی همه جور فیلمی هست از فیلم‌هایی مانند«مرگ یزدگرد» بهرام بیضایی،«ناصرالدین شاه اکتور سینما» مخملباف، تا «معجزه خنده» یدالله صمدی، «زرد قناری» رخشان بنی اعتماد، تا «ضد گلوله» مصطفی کیایی یا «الو الو من جوجوام» مرضیه برومند،«همسر» مهدی فخیم‌زاده یا «هیچ» رضا کاهانی و «آقا یوسف» علی رفیعی و ... در حال حاضر نیز مهدی هاشمی با فیلم«تراژدی» کار آزیتا موگویی بر پرده سینماهاست.

این بازیگر بارها ثابت کرده در همه مدیوم‌ها می‌تواند بدرخشد، فرقی نمی‌کند نمایش دشواری مانند«کارنامه بندار بیدخش» بهرام بیضایی باشد یا مجموعه‌هایی مانند«سلطان و شبان» داریوش فرهنگ و «روزگار قریب» و «خانه پدری» کیانوش عیاری یا «تراژدی».

هاشمی که همین چند روز پیش شمع جشن تولد ۶۹ سالگی‌اش را روشن کرد، متولد آذر ۱۳۲۵ در لنگرود است. سال ۱۳۵۲ در رشته هنرهای نمایشی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران فارغ التحصیل شد.در همان سال‌ها فعالیت در تئاتر را به عنوان بازیگر به همراه داریوش فرهنگ در سال ۱۳۴۸ با تشکیل گروه تئاتر «پیاده» آغاز کرد.

اولین‌بار با بازی در فیلم «زنده باد ...» ساخته خسرو سینایی جلوی دوربین سینما رفت. اما بازی او در مجموعه تلویزیونی «سلطان و شبان» بود که نامش را سر زبان‌ها انداخت و او را به شهرت رساند.

هاشمی برای بازی در فیلم «دو فیلم با یک بلیت»، سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول جشنواره نهم فیلم فجر را گرفت و درست ۲۰ سال بعد در بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر برای دومین بار سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول برای فیلم‌های «آلزایمر» احمد رضا معتمدی و «آقا یوسف» علی رفیعی را به خانه‌اش برد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.