جمعه ۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۰

هیأت انتخاب جشنواره فجر از منظر سینماگران/ ۱۴

حسن عباسی: آثار نهایی جشنواره فیلم فجر نباید از لحاظ اخلاقی، اعتقادی و سیاسی خطوط قرمز را رد کرده باشند

حسن عباسی*

سینماپرس: حسن عباسی بازیگر سینمای ایران گفت: ما یک سری خطوط قرمز در کلیت نظام مقدس مان داریم و فیلم هایی که ساخته می شوند و به جشنواره می روند نباید از لحاظ اخلاقی و اعتقادی و سیاسی آن خطوط را رد کرده باشند.

بازیگر فیلم سینمایی «مزرعه پدری» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود:  اگر خدای ناکرده اینچنین باشد اصلاً نباید مقدمه ساخت آن ها فراهم شود اما اگر اینگونه نباشد اشکالی ندارد که همه دیدگاه ها در مسابقه سینمای ایران شرکت کنند و باید خطوط قرمز نظام رعایت شده و زیر پا نرود.

وی خاطر نشان کرد: جشنواره فیلم فجر محلی برای کشف و رشد استعدادها است و از این رو جشنواره فیلم فجر باید عرصه ای باشد که همه سلایق و دیدگاه ها در آن امکان ظهور و بروز داشته باشند. 

وی ادامه داد: سینما باید هنری فراگیر باشد که تمامی سلایق در آن ظهور پیدا کنند و باید بستری باشد که تفاوت نگاه فیلمسازان در آن دیده شود چون هنر مرز ندارد و سینماگران نباید همه در یک خط فکری خاص حرکت کنند.

عباسی افزود: ما در کلیت بخش های تاثیر گذار جامعه از منظر اقتصادی و سیاسی و... تابع روند و شیوه و متد با ثبات و باسکونی نبوده ایم و متاسفانه هیچگاه سیاست خاص کل نظام بر آن حاکم نبوده است. این مسئله تنها مختص سینما نیست و باید در همه بخش های نظام یک دیدگاه ثابتی باشد که جهت گیری درستی در اهداف نظام انجام دهد.

بازیگر فیلم سینمایی «آخرین شناسایی» با تاکید بر اینکه فیلم های انتقادی هیچگاه نمی توانند به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ضربه بزنند خاطرنشان کرد: بدون هیچگونه غلوی من آنقدر برای نظام قدرت احساس می کنم که اگر فیلمی هم خارج از چارچوب یک دیدگاه خاص خود را بروز دهد هیچ تاثیری بر کلیت نظام نمی گذارد و برخلاف دیدگاه برخی از افراد نگاه انتقادی می تواند به پالایش و استواری نظام کمک کند. این یکی از جنبه های مثبت و نشان دهنده قدرت نظام است که نگاه انتقادی در آن وجود داشته باشد.

گفتنی است؛ حسن عباسی کار در سینما را از سال ۱۳۶۹ با فیلم «تعقیب سایه‌ها» به کارگردانی «علی شاه حاتمی» شروع کرد. وی تاکنون در فیلم های سینمایی زیادی از جمله: «حمله به اچ۳»، «شمارش معکوس»، «محبوبه»، «قارچ سمی» و... به ایفای نقش پرداخته است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.