چهارشنبه ۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۷

اکران زودتر از موعد؛ جایزه فیلم توهین آمیز

فیلم سینمایی خانه پدری

فارس:مسئولان سازمان سینمایی،موسسات و نهادهای حاکمیتی که در اکران فیلم موهن به نظام و ارزش های دینی همکاری و مشارکت دارند، باید در صورت تحقق این امر پاسخگوی عملکردشان باشند.

به گزارش خبرنگار سینمایی فارس، مسئولان سازمان سینمایی  تصمیم گرفته‌اند فیلم موهن «خانه پدری» را زودتر از موعد مقرر - که پیش از این ۸ دی ماه اعلام کرده بودند -  اکران کنند. اما ذکر نکاتی در اکران فیلم موهن به نظام و ارزش‌های دینی حایز اهمیت است، نکته اول این‌که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی  ظرف هفته‌های آتی برای پاسخگویی به برخی از سوالات به صحن علنی مجلس فراخوانده می‌شود که اگر فیلم «خانه پدری» در سینماهای تهران و برخی شهرستان‌ها اکران شود، قطعاً یکی از سوالات چالش برانگیز نمایندگان مجلس اکران بدون تغییر فیلم موهن «خانه پدری» خواهد بود. در شرایطی که کیانوش عیاری سازنده این فیلم  اصلاحات فیلم را قبول کرده بود اما بدون تغییر در ۵ اپیزود ظلم به زن ایرانی و مسلمان به نمایش درآمده است و نسل اندر نسل خشونت و ظلم به زنان در فیلم دیده می‌شود.

نکته دوم این‌که، قرارداد حوزه هنری برای اکران فیلم‌ها به گونه‌ای تنظیم می‌شود که  اگر فیلم مطابق با سیاست‌های حوزه هنری نباشد، اجازه اکران در سینماهای این نهاد را نخواهد داشت و حوزه هنری در قرارداد با گروه هنر و تجربه این ماده را لحاظ کرده است.

نکته بعدی که باید متذکر شد این است که اگر مسئولان سازمان سینمایی،  موسسات و نهادهای دولتی و حاکمیتی با اکران فیلم موهن «خانه پدری» همکاری و یا مشارکت داشته باشند باید پاسخگوی عملکرد خود در این زمینه باشند.

نظرات

  • ۱۳۹۳/۱۰/۰۴ - ۲۳:۴۹
    2 0
    دوستان عزيز مخالفتهاي شما فقط عطش تماشاي فيلم رو نزد ما مردم بيشتر مي كند. دست از اين رفتارهاي غيرمنطقي برداريد لطفا . ممنون

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.