شنبه ۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۶

اظهارنظر منتقد هالیوود ریپورتر درباره جشنواره فیلم فجر

ایسنا: «دبورا یانگ» منتقد سرشناس نشریه سینمایی هالیوود ریپورتر درباره تغییرات سی و سومین جشنواره فیلم فجر اظهار نظر کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، «دبورا یانگ» منتقد هالیوود ریپوتر که سالهاست در وصف سینمای ایران نقد می‌نویسد و کاملا با شرایط سینمای کشورمان آشنا است، در مکاتبه با بخش سینمایی ایسنا به بیان دیدگاه خود درباره جداسازی بخش ملی و بین‌الملل سی و سومین جشنواره فیلم فجر پرداخت.

1419664234653_88.jpg

وی که سال گذشته پس از یک وقفه بلند مدت به سبب آنچه خودش فضای امیدبخش سینمای ایران می‌داند، تصمیم گرفت دوباره و برای ششمین بار به جشنواره فیلم فجر بیاید، امسال با جداسازی زمان برگزاری بخش بین الملل و ملی با فاصله تقریبا دو ماه، امکان حضور در جشنواره را نخواهد داشت.

«دبورا یانگ» درباره این تغییرات گفت:«از این که بخش ملی و بین‌الملل جشنوراه فیلم فجر جداگانه برگزار می‌شوند باخبر شده بودم. متاسفانه در ماه می نمی‌توانم به ایران بیایم چرا که در آن زمان هالیوود ریپورتر در شرایط کاری فشرده‌ای خود را برای جشنوراه فیلم کن آماده می‌کند و در واقع بدترین زمان سال برای سفر کردن من است. جای تاسف است چراکه سال پیش احساس کردم تحولی در سینمای ایران رخ داده است.»

شصت و هفتمین جشنواره فیلم کن به عنوان معتبرترین رویداد سینمایی جهان ۱۰ روز پس از پایان بخش بین‌الملل جشنواره فجر آغاز خواهد شد که قرار است از تاریخ ۲۵ آوریل تا دوم می برگزار شود.

«یانگ» سال گذشته در گفت‌وگویی با ایسنا اظهار کرده بود: " احساس مثبتی دارم و فکر می‌کنم سینمای ایران دوباره در حال جان گرفتن است، منظورم فیلمسازانی چون فرهادی نیست. درواقع در دوره‌های گذشته جای خالی نسل نوی سینمای ایران در جشنواره حس می‌شد اما در جشنواره امسال فیلمهای جالبی از فیلمسازان جدید ایرانی دیده‌ام و واقعا از آمدن به ایران خوشحالم".

مطمئنا حضور منتقدان و نویسندگان صاحب نام سینمایی در جشنوراه فجر که در نشریه‌های معتبر خارجی شاغل هستند می‌تواند بازخورد بسیار خوبی از مهمترین رویداد سینمایی کشورمان در سطح جهان داشته باشد و عنوان جشنواره "بین‌الملی" را به خوبی تبیین کند.

گروهی معتقدند در حالی که جشنواره‌های نوپای ابوظبی و دوبی با دعوت از چهره‌های سرشناس سینمای جهان و صرف هزینه‌های گزاف سعی بر کسب اعتباری بین‌المللی برای خود دارند، سینمای ایران به دست خود و با جداسازی بخش ملی و بین الملل نگاه علاقه‌مندان و نویسندگان خارجی را از خود دور نگه می‌دارد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.