شنبه ۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۸

نهادهای خارج از سینما نمی‌گذارند وارد طرح مفاسد شویم

عزیزالله حمید نژاد

عزیزالله حمیدنژاد به «نسیم»، گفت: طرح سینمایی برای افشای مفاسد اقتصادی مثل اختلاس و زمین‌خواری با فشار از بیرون مواجه می‌شوند؛ جالب اینکه رسانه‌ها همین اخبار را با تیتر درشت می‌زنند ولی به ما اجازه نمی‌دهند

عزیزالله حمیدنژاد، کارگردان سینما درباره اصلی ترین دلیل پرهیز سینماگران از پرداختن به مفاسد اقتصادی در سینما به خبرنگار «نسیم» گفت: اصلی ترین مشکل، ممیزی است یعنی طرحهای سینمایی با این مضمون اگر صراحت داشته باشند برتابیده نمی شوند.

*نهادهای خارج از سینما فشار می‌آورند

وی درباره ریشه های این ممیزی اظهار داشت: بخشی از آن جزو سیاستگذاریهای هنری ماست و بخشی از آن نیز تحت تاثیر سیاستگذاریهای کلان و فشارهای جانبی است که از مراکز مختلف خارج از سینما به این عرصه وارد می شود و در نهایت شرایط طوری پیش می رود که فیلمی ساخته نشود.

کارگردان "اشک سرما" ادامه داد: جالب است که خبرهای مربوط به اختلاس یا زمین خواری با تیترهای درشت در رسانه ها عرضه می شود ولی وقتی وارد حوزه تصویرسازی سینمایی یا تلویزیونی می شود نمی توان به آنها پرداخت.

*برای حل هر معضلی باید کار فرهنگی کرد

حمیدنژاد با اشاره به نقش بازدارنده کار فرهنگی بیان داشت: شک نکنید برای حل هر معضلی اول از همه باید به کار فرهنگی روی آورد. وقتی با زبان تصویر به مخاطبان بیاموزیم که فلان فعل اقتصادی چه اثرات مضری در آینده اش دارد شک نکید که وقوع فعل کمتر می شود.

کارگردان فیلم "آناهیتا" خاطرنشان ساخت: وقتی کار فرهنگی در حیطه ای مانند اختلاس صورت می گیرد هر کس که فکر اختلاس به سراغش می آید می رود زیر ذره بین و طبیعی است که جرأت این را به خودش نمی دهد که بخواهد به صراحت دست به چنین عملی زند.

حمیدنژاد گفت: تا وقتی هم کار فرهنگی صورت نگیرد طبیعی است که چنین معضلاتی حل نخواهد شد و بهترین راه حل مشکل کار فرهنگی است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.