شنبه ۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۲

همراه با جشنواره بین المللی «فیلم شهر»

شریفی: شهرداری تهران برای درخشش جشنواره فیلم شهر باید حمایت‌های خود را از تولید آثار سینمایی گسترش دهد

امیرحسین شریفی*

سینماپرس: امیرحسین شریفی تهیه کننده سینما معتقد است: با توجه به اینکه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران جشنواره فیلم شهر را برگزار می کند اگر می خواهند این جشنواره بدرخشد و به صورت حرکتی جریان ساز در آید باید مشارکت خود را در ساخت فیلم ها و حمایت از فیلم ها گسترش دهد.

به گزارش سینماپرس، امیرحسین شریفی درباره جشنواره بین المللی فیلم شهر و ساخت فیلمهای شهری گفت: جشنواره فیلم شهر یکی از بهترین و ارزشمندترین جشنواره های سینمایی کشور است که به سیمای شهر و ارتباطات شهری می پردازد.

تهیه کننده «اشک سرما» همچنین گفت: جشنواره فیلم شهر باید بازتر عمل کند یعنی اگر در استان ها هم فیلمی درباره شهر ساخته می شود باید در این جشنواره شرکت داده شود. این جشنواره باید به نوعی نگاهش به کل کشور باشد و با وسعت بیشتری به این موضوع بپردازد.

شریفی در ادامه افزود: جشنواره فیلم شهر نکته بسیار مثبتش این است که در آن فیلم های شهری به خوبی دیده می شوند ضمن اینکه همه طیف های سینمایی هم در این جشنواره حضور دارند.

وی با بیان اینکه شهرداری ها هم باید در ساخت فیلم های شهری نقش حمایتی داشته باشند، گفت: شهرداری باید خودش فیلم تولید کند و در تولید این فیلم ها با تهیه کننده های بخش خصوصی مشارکت داشته باشد.

تهیه کننده« آوازهای سرزمین من» خاطرنشان کرد: شهرداری می تواند با تدارک دیدن بیلبوردهای مورد نیاز برای این نوع فیلم ها در سطح شهر کمک زیادی به فیلمسازان این حوزه کند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: البته این نکته را هم باید به آن توجه داشت که فیلم های شهری باید مورد بازنگری قرار گیرند و فیلم هایی درباره فضای شهرها از جمله تهران باشد.

شریفی با بیان اینکه آینده خوبی در انتظار جشنواره فیلم شهراست گفت: بعد از یک دوره  وقفه مشخص شد که برگزاری چنین جشنواره ای با توجه به رویکرد و اهدافی که دنبال می کند برای سینمای ایران ضروری است.

گفتنی است، پنجمین جشنواره بین المللی فیلم شهر به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران بهار ۹۴ برگزار می شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.