چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۳

در گفتگو با سینماپرس

صادق دقیقی: دبیرخانه جشنواره مردمی فیلم عمار ظرفیت تبدیل شدن به «بنیاد سینمایی عمار» را دارد

صادق صادق دقیقی*

سینماپرس: صادق صادق دقیقی نویسنده و کارگردان فیلم سینمایی «بزرگمرد کوچک» امیدوار است تا جشنواره مردمی فیلم عمار تبدیل به پایگاهی ثابت مانند بنیاد سینمایی یا سازمان سینمایی عمار شود.این ظریت با توجه به مردمی بودن و اهمیت فرهنگی این رویداد در دبیرخنه جشنواره به وضوح مشاهده می‌شود.

وی به خبرنگار سینماپرس گفت: برای هر چه بهتر برگزار شدن این جشنواره باید همت و مدیریت جهادی همه مسئولان فرهنگی وجود داشته باشد. 

کارگردان فیلم سینمایی «تا آمدن احمد» بیان داشت: به عنوان مثال سال گذشته که فیلم سینمایی «بزرگمرد کوچک» بهترین فیلم بلند این جشنواره انتخاب شد، در جلسه ای به مسئولین این جشنواره پیشنهاد دادم که لایحه ای را به مجلس ارائه دهند که هر ارگانی موظف باشد درصدی از بودجه فرهنگی خود را به این جشنواره مردمی اختصاص دهد تا هر دولتی هم که روی کار آمد جشنواره بتواند افقی که در نظر گرفته را بدون دغدغه ادامه دهد.

وی اضافه کرد: این اقدام اگر در مجلس به صورت قانون در بیاید یکی از مشکلات مهم جشنواره در حوزه مالی حل و جایگاه این رویداد هر چه بیشتر تثبیت می شود.

وی در ادامه بیان داشت: اگر جشنواره مردمی فیلم عمار تبدیل به پایگاه ثابتی شود همه فیلمسازانی که دغدغه مسایل ارزشی را دارند با فراغ بال بیشتری حتی از شهرستان های دور در این عرصه فعالیت می کنند و می دانند که در تولید و اکران حامی خوبی دارند.

دقیقی در ادامه نقش مطالعه و آشنایی به زبان سینما را در مورد شرکت کنندگان جشنواره مردمی فیلم عمار بسیار موثر دانست و گفت: هر سینماگری ضرورت دارد که با علم روز رسانه و سینما آشنا شود تا از قافله عقب نماند.

 وی در پایان این گفتگو  در مورد انتظار خود از جشنواره مردمی فیلم عمار گفت: متولیان امر باید از جوان های خوش فکر و خلاق در اتاق های فکرشان استفاده کنند.

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.