شنبه ۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۶

برنامه جشنواره فیلم «خورشید» برای جمع آوری و حراج آثار ارزشمند افراد مشهور در جهت کمک به تولید فیلم کوتاه!

چهارمین جشنواره فیلم خورشید*

سینماپرس: گنجینه آثار اهدایی هنرمندان به پایگاه حمایت از فیلم کوتاه مستقل راه اندازی می شود

به گزارش سینماپرس به نقل از  روابط عمومی چهارمین جشنواره فیلم کوتاه مستقل خورشید، مهدی یارمحمدی مدیر «پایگاه حمایت از فیلم کوتاه مستقل» با اعلام این خبر افزود: «پایگاه حمایت از فیلم کوتاه مستقل» در راستای حمایت از فیلمسازان مستقل ایرانی، برای تأمین منابع مالی و ایجاد کارآفرینی و احیای چرخه تولید و عرضه فیلم های ارزشمند کوتاه و مستند در عرصه های بین المللی اقدام به افتتاح « گنجینه آثار اهدایی هنرمندان به پایگاه حمایت از فیلم کوتاه مستقل » می‌نماید.

وی ادامه داد: این گنجینه جهت استفاده از شهرت، سابقه و محبوبیت هنرمندان و پیشکسوتان داوطلب و علاقه مند، جهت ارائه هدایای شخصی و دست نوشته های ارزشمند آنها به این پایگاه به منظور فروش و استفاده از آنها در جهت حمایت از فیلمسازان مستقل فیلم های کوتاه و مستند طراحی و تعریف شده است.

به گفته وی؛ این هدایا در قالب یک نمایشگاه و با شرایطی خاص در جهت اعتلای سینمای مستقل کوتاه و مستند کشور، به تجار، مجموعه داران و علاقه مندان فروخته خواهد شد و از مبالغ به دست آمده برای تولید و حمایت از فیلم های مستقل کوتاه و مستند، برگزاری دوره های آموزشی، برگزاری جشنواره فیلم کوتاه مستقل خورشید و هفته های فرهنگی فیلم، بورسیه های هنری و هر گونه تلاش در جهت رشد و پیشرفت فیلمسازان مستقل فیلم کوتاه و مستند ایرانی استفاده خواهد شد .

مدیر «پایگاه حمایت از فیلم کوتاه مستقل» با بیان اینکه این طرح یک طرح بدیع و تازه نیست و استفاده از این ایده در کشورها و جوامع دیگر و با هدف حمایت از امور خیریه، فعالیت‌های انسان دوستانه، صلح، دوستی و سلامت، حفاظت از محیط زیست، بورسیه های تحصیلی و کشف استعدادهای خاص و ... مورد استفاده واقع شده است.

یارمحمدی اضافه کرد: هر فردی که از شهرت، محبوبیت و حسن نام در عرصه های متفاوت هنری، فرهنگی، ورزشی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی برخوردار باشد و گرفتن هدیه ای از او ارزشمند باشد، می تواند به این صندوق هدیه اهدا نماید. ضمن اینکه نوع هدیه بستگی به میزان شهرت و محبوبیت افراد دارد، هر چقدر افراد مشهورتر و محبوبتر باشند هدیه آنها می تواند از بار مالی کمتری برخوردار باشد.

گفتنی است، چهارمین جشنواره فیلم کوتاه مستقل خورشید ۲۳ تا ۲۵ دیماه در خانه هنرمندان برگزار می شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.