دوشنبه ۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۷

نقد شفاهی فیلمهای در حال اکران/

آذین: «خانه ای کنار ابرها» روایتی جذاب از تحول معنوی است

خانه ای کنار ابرها

سینماپرس: یک منتقد و مدرس سینما گفت: «خانه ای کنار ابرها» سوژه و داستانی تازه، روایتی متفاوت از آدم ها ، سیر تحول و تکامل آن ها دارد.

وی به خبرنگار سینماپرس گفت: مواجهه و ارتباط دو دزد که از خانواده های رزمندگان سوء استفاده می کنند با آدم ها و زندگی هایی که رنگ معنویت دارند و تحول تدریجی آنها در قالب قصه ای جذاب و خوب روایت شده موضوعی است که سید جلال دهقان اشکذری در فیلم خود به آن پرداخته است. 

آذین بیان داشت: تاثیر گفتار و رفتار خانواده های رزمندگان و نقش فطرت در بازیابی و بازسازی شخصیت انسان و باز بودن درهای بازگشت به عوالم اخلاق و دینگرایی به روی طالبان معقول و ملموس تصویر شده و از غلو و کلیشه ، شعار زدگی و سطحی بودن به دور است.

این مدرس سینما در ادامه افزود: داستان این فیلم بر مبنای ساختار کلاسیک داستانی تک خطی ، شخصیت پردازی به نسبت قابل قبولی و بازی های خوب هدایت هاشمی و حامد کمیلی روایتی دراماتیک و باورپذیر یافته است. با آنکه فیلم از لحاظ مضمون ،فرم و ساختار میان تله فیلم و فیلم سینمایی در نوسان است ولی تصویربرداری خوب به ویژه در تیتراژ ، کارگردانی جمع و جور آن را در بازگویی داستانش موفق می نماید.

این منتقد و روزنامه نگار گفت: ارائه بخشی از وقایع پشت جبهه ، زندگی ، سرگذشت و سرنوشت آدم های خاکستری که قابلیت تحول را دارند و تاثیرات همنشینی و نقش همراهی با یادگاران دفاع مقدس در تعالی انسان ها در فیلم سینمایی «خانه ای کنار ابرها» نمودی بارز دارد.

آذین ادامه داد: این فیلم که بار دیگر یادآور وجود هزاران سوژه دست یافتنی درباره ارزش ها ، آرمان های دفاع مقدس ، جبهه های مقاومت و انسان های تحول پذیر است که در دل و رخ اجتماع خانه کرده و چشم انتظار فیلمسازان متعهدی است تا از آن ها در ساخت آثار هنری و سینمایی بهره بگیرند.

وی در پایان این گفتگو خاطرنشان کرد: «خانه ای کنار ابرها» با تمام کمی ها و کاستی هایش در مجموع فیلمی جذاب و موفق از پشت جبهه ها ، مناسبات انسانی و حرکت حق جویان در وادی های مقابله با کجی ها و نادرستی ها با تکیه بر سلاح ایمان و مقاومت است.سازنده این اثر سینمایی نشان داده که با حمایت های مردمی و ساختن آثار پر محتوای مقاومتی و خوش ساخت میتواند در کنار مدافعان فرهنگ و سینمای مقاومت ایران بایستد و کنار ابرها خانه های بیشتر، محکم تر و جذابتر برای خود و دیگران بسازد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.