یکشنبه ۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۵

همزمان با ۹ دی روز بصیرت و میثاق با ولایت

سلیمی: مدیران فرهنگی اراده‌ای برای ساخت فیلم‌های ضد فتنه ندارند/ «بصیرت» حلقه مفقوده تصمیم گیری‌هاست

سهیل سلیمی کارگردان فیلم فرشتگان قصاب در سیزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت

سینماپرس: سهیل سلیمی کارگردان سینما در آستانه فرا رسیدن نهم دی روز بصیرت و میثاق با ولایت گفت: مدیران فرهنگی کشور به جای پرداختن به ارزش ها به حواشی توجه بیشتری نشان می دهند و از این رو هیچ اراده ای برای ساخت فیلم های ضد فتنه در آن ها وجود ندارد.

کارگردان فیلم سینمایی «فرشتگان قصاب» که پیش از این فیلمش مورد توجه بسیاری از منتقدان و محافل و مراکز ارزشی و انقلابی قرار گرفته بود در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: بسیاری از مدیران ارشد فرهنگی و هنری کشور در حال حاضر تنها تفکرات انتزاعی داشته و هیچگونه قدرت اجرایی ندارند و این معاونین و مشاورین آن ها هستند که همه کارها را پیش می برند اما به دلیل آنکه بسیاری از مدیران میانی با افرادی که مایل به تولید آثار ضد فتنه هستند برخورد دوگانه ای دارند  تاکنون رسماً هیچگونه حرکت مثبتی برای پیشروی در بحث تولید فیلم های ضد فتنه صورت نگرفته است.

وی با تأکید بر اینکه فیلمسازان بسیار زیادی وجود دارند که مایلند در زمینه آثار ارزشی و تولید فیلم های ضد فتنه عمل نمایند اما مدیران فرهنگی حمایتی از آن ها نمی کنند اظهار داشت: وقتی که بحث تامین بودجه برای تولید آثار هنری در این زمینه مطرح می شود همه مدیران به نوعی خود را کنار می کشند؛ چرا که از یک طرف درایتی برای حمایت از آثار ضد فتنه در مدیران فرهنگی وجود ندارد و از سوی دیگر بخش خصوصی هم حاضر به سرمایه گذاری در این زمینه نیست.

این کارگردان سینما خاطرنشان کرد: وقتی ما سراغ مدیران ارشد فرهنگی می رویم آن ها بسیار از طرح ها و ایده های ما تعریف و تمجید می کنند اما در نهایت از ما می خواهند که خودمان حداقل نیمی از بودجه تولید فیلم را به هر وسیله ای فراهم نماییم که این برای ما ممکن نیست چرا که اغلب اسپانسرها همیشه به دنبال منافع مالی هستند و می خواهند روی فیلم هایی که روابط دختران و پسران زیباروی را نمایش می دهد سرمایه گذاری کنند؛ به عقیده من تمامی این مشکلات هم به دلیل عدم بستر سازی مناسب فرهنگی است و اگر مدیران ارشد سینمایی بستر سازی فرهنگی را در همه عرصه ها انجام داده بودند ما شاهد چنین جریاناتی نبودیم.

سلیمی ادامه داد: به عنوان مثال بنده طی ماه های گذشته چندین طرح گوناگون ضد فتنه را برای تولید به تهیه کنندگان زیادی ارائه دادم اما متاسفانه هیچ یک از آن ها به مرحله عملی تولید نرسید. جالب است که اتفاقاً یکی از مدیرانی که من با آن ها وارد مذاکرده شده بودم جزو افراد ارزشی بود و پست و جایگاه بسیار مهمی هم داشت اما علیرغم حمایت ضمنی ایشان از تولید کار ما، افراد زیر دست شان آنقدر در راه ما سنگ اندازی کردند که در نهایت ما وقت را برای تولید فیلم از دست دادیم چرا که مایل بودیم فیلم مان یا در جشنواره مردمی فیلم عمار و یا جشنواره فیلم فجر به نمایش در بیاید و از همین رو برآن شدیم تا تولید فیلم را به زمان دیگری موکول نماییم.

وی در مورد ایده اش برای برون رفت از این معضل مهم گفت: مدیران ارشد فرهنگی می بایست برای انتخاب معاونان و مدیران زیر دست خود دقت نظر کافی داشته باشند؛ چرا که تاکنون بسیار دیده شده که معاونان درست بر خلاف مدیران  ارشد عمل می کنند که این یکی از مشکلات ما برای تولید آثار فرهنگی ارزشی است. بعیبارتی دیگر «بصیرت حلقه مفقوده برخی تصمیم گیری ها در تولید آثار سینمایی است. ضمن اینکه معتقدم فیلمسازان و هنرمندان نیز می بایست با بصیرت، بینش و آگاهی دست به تولید آثارشان بزنند و به جنبه های مثبت این امر مهم توجه ویژه ای داشته باشند.

این فیلمساز در خاتمه این گفتگو سالگرد حماسه عظیم ۹ دی را به ملت شهیدپرور ایران و مقام معظم رهبری تبریک گفت و افزود: من امیدوارم که در کشور اسلامی مان دیگر هیچگاه شاهد چنین فتنه هایی نباشیم و با ملت فهیم خود در راستای پیشرفت کشورمان کوشا باشیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.