یکشنبه ۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۲

آخرین شنیده ها از ادغام شبکه های سیما

یک نماینده مجلس: بی‌تدبیری در ادغام شبکه های رسانه ملی خسارت برانگیز است/ باید آهسته‌تر اقدام کرد

سید رمضان شجاعی کیاسری*

سینماپرس: عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی موافقت خود را با ادغام شبکه‌های تلویزیونی اعلام کرد و در عین حال توصیه کرد این حرکت با دقت و مطالعه بیشتری صورت گیرد.

به گزارش سینماپرس، سید رمضان شجاعی کیاسری در گفتگویی تاکید کرد: ادغام شبکه‌ها و در پی آن کوچک شدن سازمان صدا و سیما، ضروری است اما این کار باید بامطالعه و دقت بیشتری صورت گیرد، اگر با تدبیر این کار انجام نشود، احتمال خسارت وجود دارد. 

نماینده مردم ساری در مجلس نهم شورای اسلامی با بیان اینکه برخی شبکه‌ها راه خود را پیدا کردند و ادغام آنها خسارت محسوب می‌شود توضیح داد: امروز شاهد آن هستیم که بعضی شبکه‌ها مخاطب خود را پیدا کرد و برنامه‌های متناسب با تعریف شبکه خود تولید می‌کنند با وجود اینکه کوچک شدن این سازمان ضرورت دارد اما باید کمی آهسته‌تر نسبت به ادغام شبکه‌ها گام برداشت.

کیاسری با بیان اینکه ادغام شبکه‌ها و کوچک شدن سازمان صدا و سیما تاثیر مستقیمی بر بودجه این سازمان دارد توضیح داد: یکی از مشکلات این سازمان اعتبارات و هزینه‌ها آن است که با کوچک شدن صدا و سیما، اعتبارات برای تولیدات بیشتر، هزینه خواهد شد.

به گفته عضو کمیسیون فرهنگی در حال حاضر صدا و سیما حجم بیشتر اعتبار خود را صرف نیروهای انسانی خود می‌کند در حالی که باید اعتبار ناچیزی که در اختیار دارد را برای تولید برنامه‌های متنوع کند.

 بر اساس این گزارش قرار است، شبکه سلامت، مستند و آموزش با ادغام به صورت یکسان با یک مدیر اداره و در ساعت های ‏مختلفی برنامه‌های آن از شبکه آموزش پخش شود. همچنین ‏شبکه بازار نیز از جمله شبکه‌هایی است که چراغش خاموش می‌شود. عدم داشتن مخاطب و برنامه و ‏هدف درست از سوی این شبکه و هزینه‌زا بودن آن تاثیر زیادی به حذف بی‌تاثیر آن از چرخه شبکه‌های ‏تلویزیونی داشته است.‏ ‏شبکه نمایش، تماشا و نسیم نیز شاهد تغییرات مهمی خواهند بود و هر سه شبکه در یک ‏شبکه ادغام و فعالیت آن به صورت مشخص در شبکه نمایش دنبال خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.