سه‌شنبه ۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۷

مجتبی امینی در گفتگو با سینماپرس:

بسیاری از منتقدان در نمایش خصوصی، «بدون مرز» را یکی از پدیده های جشنواره فیلم فجر امسال اعلام کردند

فیلم سینمایی بدون مرز

سینماپرس: مجتبی امینی تهیه کننده سینما که به تازگی فیلم «بدون مرز» او در بخش نگاه نو جشنواره فیلم فجر پذیرفته شده است گفت: در اکران های خصوصی این فیلم بازخورد های بسیار خوبی از اهالی مطبوعات و منتقدان سینما دریافت کردیم و برخی از منتقدان از آن به عنوان یکی از پدیده های جشنواره امسال و فیلمی جریان ساز یاد کردند.

وی به خبرنگار سینماپرس گفت: با توجه به درخشش این فیلم در جشنواره توکیو که یکی از پنج جشنواره معتبر دنیا است، در جشنواره فجر امسال هم فیلم موفق و تاثیرگذاری خواهد بود.

امینی در خصوص پروسه ساخت این فیلم توضیح داد: پیش تولید فیلم سینمایی «بدون مرز» از اواخر دی ماه سال گذشته آغاز شد و ما برای انتخاب لوکیشن ها طی سفری که به آبادان داشتیم در نقطه صفر مرزی لوکیشن های اصلی خودمان را انتخاب کردیم و پس از آن برای انتخاب بازیگران پنج هزار کودک، هنرجو و دانش آموز را تست گرفتیم که نهایتاً دو نفر از میان آنها انتخاب شدند و پس از حدود سه ماه پیش تولید، این فیلم سینمایی در آبادان کلید خورد.

وی بیان داشت: کار با وسواس زیادی به پیش رفت و در اواخر تابستان امسال این فیلم آماده نمایش شد.

این تهیه کننده سینما در پایان این گفتگو خاطرنشان کرد: «بدون مرز» فیلمی در حوزه بین الملل ، روابط انسانی و اثری ضد آمریکایی است و در فیلم شاهد کمترین دیالوگ های سینمایی هستیم.

برپایه این گزارش، فیلم «بدون مرز» به کارگردانی امیرحسین عسگری و تهیه کنندگی مجتبی امینی نهم آبان ماه در بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم توکیو برنده جایزه ۱۰ هزار دلاری بهترین فیلم بخش مسابقه فیلم‌های بلند آسیایی شد.

«بدون مرز» روایت پسری است که هر روز برای ماهی گیری به کشتی به گل نشسته ای در نقطه صفر مرزی می رود و آنجا تبدیل به مکانی برای آرامش و خلوتش تبدیل شده است اما حضور غریبه ای در این محل این خلوت و آرامش را بر هم می زند و در ادامه ماجراهایی پیش می آید.

علیرضا بالدی، زینب ناصرپور، آرش مهربان و ارسلان علی پوریان در این فیلم به ایفای نقش پرداخته اند.

سایر عوامل این فیلم عبارتند از:

اشکان اشکانی (مدیر فیلمبرداری)، ابوالفضل جلیلی (مشاور کارگردان)، امساعیل منصف (تدوین)، آرش اسحاقی (صدابردار) و امیر یل ارجمند (آهنگساز)، تهیه کننده:  موسسه شهید آوینی.  

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.