سه‌شنبه ۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۹

بیژن نوباوه عنوان کرد:

تکیه بر تبلیغات برای درآمدزایی در رسانه ملی، کیفیت آثار تولیدی را کاهش می‌دهد/ ادغام شبکه ها باید موجب خرسندی مخاطبان شود

بیژن نوباوه

سینماپرس: عضو هیات رئیسه مجلس با اشاره به ادغام برخی شبکه‌های صدا و سیما گفت: معاونت سیما با هدف کیفی سازی و توجه به افزایش برنامه‌های تولیدی، نسبت به ادغام شبکه‌ها اقدام کرده است.

به گزارش سینماپرس، بیژن نوباوه در گفت‌وگویی  با تاکید بر اینکه ادغام شبکه‌ها به معنای از بین رفتن آنها نیست توضیح داد: بسیاری از شبکه‌ها در دنیا، ظرفیت‌های محدود چهار ساعته، پنج ساعته و نهایتا ۱۲ ساعته دارند. با این حساب اینکه ما نیز چنین شبکه‌هایی داشته باشیم غریب نیست. با این حال باید شبکه، ظرفیت شبکه شدن را داشته باشد. 

نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات ادامه داد: با وجود اینکه شبکه‌های ما ظرفیت ۲۴ ساعته را ندارند اما با اقبال عمومی مواجه شدند. با این حال ادغام شبکه‌ها باعث افزایش ظرفیت می‌شود. در ادغام شبکه‌ها و حتی احداث شبکه جدید باید به محتوا ، کیفیت و موجب خرسندی مخاطب شود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس، اقدام سازمان صدا و سیما در زمینه ادغام شبکه‌ها با هدف کیفی سازی و توجه به افزایش برنامه‌های تولیدی را مفید دانست و ادامه داد: برخی شبکه‌ها ظرفیت کانال شدن دارند به این معنا که در زیر مجموعه شبکه‌ها کانال ایجاد شود. برخی از ادغام  های چند شبکه با این تصور و رویه صورت گرفته است.

نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات با بیان اینکه  ادغام شبکه‌ها در راستای ناکافی بودن بودجه صدا و سیما انجام شده است توضیح داد: بودجه این سازمان ناکافی و نصف بودجه‌ای است که سازمان به آن نیاز دارد.

نوباوه توضیح داد:سازمان صدا و سیما به بودجه‌ای بالغ بر ۳هزار و دویست میلیارد تومان نیاز دارد که متاسفانه دولت تنها با ۱۸۰۰ میلیارد تومان آن موافقت کرده است. از این مبلغ نیز دولت تاکید دارد که سازمان صدا و سیما از روش خود اتکایی و تبلیغات درآمدزایی کند که این روش مفید نیست.

به گفته وی اگر صدا و سیما بخواهد بودجه خود را از تبلیغات کسب کند، باعث کاهش کیفیت برنامه‌ها و خستگی مخاطب می‌شود.

رئیس فراکسیون هنر و رسانه، با اشاره به بودجه سال ۹۴ عنوان کرد: در لایحه بودجه سال آینده میزان خود اتکایی صدا و سیما به درآمدزایی از طریق تبلیغات افزایش چشمگیری داشت. بر اساس لایحه دولت، این سازمان باید امسال ۳۵۰ میلیارد تومان از تبلیغات کسب درآمد کند که به عبارتی بودجه آن ۱۲ درصد کاهش خواهد یافت.

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.