جمعه ۱۲ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۴

گفتگوی سینماپرس با حسین دارابی

«علمک»؛ روایتی کوتاه از ایده‌ای ناب و جذاب با حضور یک روحانی در جشنواره عمار

فیلم کوتاه «عملک» حسین دارابی

سینماپرس: حسین دارابی فیلمساز فیلم کوتاه در گفتگو با خبرنگار سینماپرس از حضورش در جشنواره عمار با فیلم «علمک» خبر داد و گفت فیلم جدیدی را برای ساخت مدنظر دارد.

وی اظهار داشت: «علمک» فیلمی ۷ دقیقه ای است که در موقعیت خاصی روایت می شود. در این موقعیت یک علمک گاز وجود دارد که در پیاده رویی نصب شده و فیلم بازخورد مردم از برخورد به این علمک را نشان می دهد.

این کارگردان از مضمونی که این فیلم دنبال می کند سخن گفت: در این فیلم ما بیشتر عکس العمل آدم های مختلف در برخورد به این علمک را دنبال می کنیم که رفتارهای متفاوتی دارند و در بین آن ها یک روحانی نیز وجود دارد.

کارگردان فیلم «کرایه ها آماده...» در ادامه عوامل ساخت این فیلم را معرفی کرد: در ساخت این فیلم وحید ابراهیمی به عنوان تصویربردار، سیاوش کردجان و علی گورانی به عنوان تدوینگر، مهدی جمشیدیان به عنوان صداگذار، علی شیری در مقام تهیه کننده و مسیح سراج در مقام صدابردار همکاری کرده اند.

فیلم کوتاه «عملک» حسین دارابی

دارابی در پایان از ساخت فیلم کوتاه جدیدی خبر داد و گفت: در حال حاضر مشغول ساخت فیلمی کوتاه با عنوان «رو در رو» هستم که احتمالاً نام آن در روزهای آتی تغییر خواهد کرد.

شایان ذکر است تا به حال مستندها و فیلم‌های کوتاه و بلند داستانی متعددی پیرامون روحانیت ساخته شده که در تعداد کمی از آن آثار، ابتکار و نوآوری دیده می‌شود. اما فیلم ۷ دقیقه‌ای «علمک» یک ایده‌ی ناب و جذاب دارد. ایده‌ای که توسط یک کارگردان جوان و کاربلد به طرز هنرمندانه‌ای پرداخت شده است.

در دوره‌ی گذشته‌ی «جشنواره عمار» از «حسین دارابی» به خاطر ساخت فیلم «کرایه‌ها آماده» تقدیر شد. اما او این‌بار، اثری کوتاه‌تر و در عین حال جذاب‌تر و قوی‌تر را به جشنواره فرستاده است. 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.