جمعه ۱۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۱

همراه با مردمی ترین رویداد سینمایی کشور

پروانه معصومی و فیلمی با نام «اشک مادر» در جشنواره عمار/ خانزاده پور: نباید به فیلمسازان ضد ارزشی اجازه تولید داد

پروانه معصومی

سینماپرس: «موسی خانزاده پور» کارگردان فیلم کوتاه در گفتگو با خبرنگار سینماپرس از حضورش در جشنواره عمار با فیلم «اشک مادر» خبر داد و اظهار داشت: فیلمسازان ارزشی نباید اجازه فیلمسازی به افراد غیر ارزشی بدهند.

در ابتدای این گفتگو خانزاده پور اظهار داشت: «اشک مادر» محصول سازمان بسیج دانشجویی است که به تهیه کنندگی خودم و آقای امیر وجدانی نیا معاون فرهنگی هنری سازمان بسیج دانشجویی ساخته شده است.

خانزاده پور درباره موضوع و مضمون این فیلم خاطرنشان کرد: این فیلم از فتنه سال ۱۳۸۸ آغاز می شود و در آن دیدار یک مادر شهید با امام خمینی (ره) نیز به تصویر کشیده شده است. این مادر چهار فرزندش را برای دفاع از این مرز و بوم از دست داده و هنوز عاشقانه از امام دفاع می کند و پس از مشاهده این دیدار همان مادر را در شلوغی خیابان های سال ۱۳۸۸ می بینیم که در معرض اتفاقی خاص قرار می گیرد.

این کارگردان در ادامه عوامل ساخت این فیلم را معرفی کرد: نقش اصلی این فیلم را خانم پروانه معصومی بازی کرده اند، دیگر عوامل حاضر در پشت صحنه فیلم عواملی حرفه ای هستند که در پروژه های سینمایی بسیاری فعالیت داشته اند و از جمله آنها می توان به رضا شیخی در سمت تصویربردار، مهدی سعدی در مقام تدوینگر، مهرداد جلوخوانی در مقام بازیگردان، حمید عروجی در مقام دستیار کارگردان و حسین یزدی به عنوان گریمور اشاره کرد.

وی در ادامه افزود: ما فیلمسازان ارزشی نباید به افراد ضد ارزشی اجازه فیلمسازی دهیم و عجیب است که فیلمسازان ضد ارزشی با کمک و حمایت مسئولان فیلم های خود را می سازند و جوایز بسیاری دریافت می کنند. به عنوان نمونه من در جشنواره حقیقت چند فیلم را دیدم که سیاه نمایی صرف بودند و فقر در کشورمان را به شکلی غلو شده به نمایش می گذاشتند و جالب تر اینکه آقای ایوبی در اختتامیه این جشنواره حاضر شد و جوایز اصلی را به این فیلم ها داد. من نمی خواهم بگویم مسئله فقر در کشور ما وجود ندارد اما مهم شکل نشان دادن آن در فیلم ها است که در این فیلم ها به شدت غلو شده بود.

خانزاده پور با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: ما فیلمسازان متعهد و ارزشی در جشنواره عمار جمع شده ایم تا فرمایشات رهبری را گوشزد کنیم و طبق همین فرمایشات فیلم بسازیم.

کارگردان فیلم «شربت سینه» در ادامه از انگیزه اش برای ساخت این فیلم سخن گفت: من علاقه بسیاری به امام خمینی (ره) دارم و از همین رو تمام تلاش خود را به کار گرفتم تا فیلمی با بهترین کیفیت بسازم و از عواملی استفاده کنم که با اعتقاد پشت و جلوی دوربین قرار قرار بگیرند. به عنوان نمونه همانطور که می دانید خانم پروانه معصومی اولین کسی هستند که با چادر به دیدار امام می روند و به دلیل این کار مورد شماتت فراوانی نیز قرار می گیرند، لازم است گوشزد کنم که خانم معصومی عاشقانه این نقش را ایفا کردند. فیلمسازانی که با افکار ارزشی فیلم نمی سازند بیش از هر چیز به فرم فیلم هایشان افتخار می کنند. من معتقد هستم که فرم اهمیت بالایی دارد و فیلم «اشک مادر» را با فیلمنامه ای خوب و قدرتمند که چندین و چند بار بازنویسی شد ساختم اما برای مضمونی که در فیلم ارائه می شود ارزش بسیاری قائل هستم.

این کارگردان در پایان خاطرنشان کرد: جشنواره عمار امسال نسبت به سال گذشته جشنواره ای بهتر و قدرتمند تر شده است و این را می توان از تعداد آثاری که به جشنواره ارسال شده است فهمید؛ امیدوارم که علیرغم پیشرفت روزافزون این جشنواره شاهد بیشتر شدن جشنواره هایی از این قبیل باشیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.