شنبه ۱۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۵

در گفتگو با سینماپرس عنوان شد

ابراز رضایت یک مدیر فیلمبرداری باسابقه سینما از کار با فیلم اولی ها / پورصمدی: خوشحالم امور را به جوان ها سپرده‌ایم

مرتضی پورصمدی*

سینماپرس: مرتضی پورصمدی مدیر فیلمبرداری باسابقه سینما که امسال با فیلم های «چاقی» و«چهارشنبه ۱۹ آبان» در بخش نگاه نو جشنواره فیلم فجر حضور دارد گفت: خوشحالم که تولیدات سینمایی به جوانترها سپرده شده است.

وی به خبرنگار سینماپرس گفت: به تازگی فیلمبرداری فیلم سینمایی «چاقی» به کارگردانی راما قویدل را به اتمام رسانده ایم.

مدیر فیلمبرداری «چهارشنبه سوری» بیان داشت: فیلم جدید راما قویدل  یک اثر اجتماعی است که از قصه کاملاً لطیف برخوردار است؛ ما در ساخت این اثر از شیوه دوربین روی دست کاملاً فاصله گرفته و سعی کردیم کاری کاملاً کلاسیک انجام دهیم.

وی ادامه داد: خوشبختانه در این فیلم به خاطر دانش و درایت بالای کارگردان همه مسائل طبق برنامه ریزی پیش رفت و می توانم بگویم که در ساخت این اثر تجربه کاملاً رضایت بخشی داشتیم

پورصمدی در عین حال تصریح کرد: همواره  دغدغه من در مستندسازی، پرداختن به مسائل قوم نگارانه و ایرانشناسی بود. این مسائل تحت تاثیر شرایط و تغییرات اجتماعی موضوعیت خود را از دست داد. برای همین این روزها کارهای سینمایی داستانی را بیشتر می پذیرم.

وی در پایان این گفتگو در مورد سایر فعالیت های خود گفت: فیلم های «ارغوان» به کارگردانی مشترک کیوان عیلمحمدی و امید بنکدار  و «متل قو» به کارگردانی فرشید نوابی را آماده نمایش دارم.

 فیلم های «طبقه سوم»، «دوزخ، برزخ ، بهشت»، «شبانه روز»، «یک گزارش واقعی»، «آتش سبز»، «دایره زنگی»، «اقلیما»، «شبانه»، «گیلانه»، «ترانه کوچک من» و ... در کارنامه فیلمبرداری مرتضی پورصمدی به ثبت رسیده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.