شنبه ۱۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۴

توصیف کارگردان«سرزمین بارانی» از یک رویداد

کمک به تولید فیلم موجب جذب جوانان فیلمساز به «عمار» شده است/ ساخت مستندهای سیاسی روز جسارت بالایی می‌خواهد

جواد مزد آبادی

سینماپرس: جواد مزدآبادی فیلمساز سینما و تلویزیون ایران در گفتگو با خبرنگار سینماپرس درباره جشنواره مردمی فیلم عمار سخن گفت و اظهار داشت: این جشنواره از معدود جشنواره هایی است که در تولید فیلم نیز فعالیت دارد و این خود باعث جذب فیلمسازان جوان به این رویداد سینمایی شده است.

در ابتدای این گفتگو مزدآبادی اظهار داشت: این جشنواره سعی بر این دارد که فیلم های حاضر در این جشنواره که در موضوعات دفاع مقدس و انقلاب هستند در سطح کشور اکران شود و همه مردم حتی کسانی که در روستاها حضور دارند نیز فیلم ها را ببینند. این مسئله یکی از اصلی ترین مسائلی است که جشنواره فیلم عمار را مردمی می کند.

کارگردان فیلم «ورود زنده ها ممنوع» در ادامه اظهار داشت: هر سال به جشنواره مردمی عمار نسبت به سال گذشته فیلم های بیشتری راه پیدا می کند. این جشنواره از معدود جشنواره هایی است که در ساخت و تولید فیلم نیز فعالیت دارد و هر سال فیلم های بسیاری تولید می کند. جشنواره فیلم عمار فیلمنامه های خوب را می پذیرد و از آن ها در ساخت حمایت می کند که این یکی از نکات مثبت این جشنواره به حساب می آید.

این کارگردان در ادامه افزود: اگر هدف بالا بردن سطح کمی و کیفی فیلم ها باشد به نظر من جشنواره عمار گام های درستی را برداشته و به جای اینکه تنها به جایزه دادن به فیلم ها فکر کند خود برای تولید فیلم های مورد نظرش دست به کار شده که این مسئله از خصوصیات مثبت جشنواره مردمی فیلم عمار است.

وی ادامه داد: یکی دیگر از خصوصیات مثبت این جشنواره فعال بودن دبیرخانه دائمی آن است. اکثر جشنواره ها در حین برگزاری دارای جنب و جوش بسیاری هستند و به محض پایان یافتن دوره آخر همه چیز تا آغاز جشنواره سال بعد فراموش می شود اما جشنواره عمار اینچنین نیست. من در طول سال تقریباً ۲۰۰ پیامک از جشنواره عمار دریافت می کنم که اخبار این جشنواره را پوشش می دهند و این یکی از نشانه های فعالیت این جشنواره در طول سال است.

وی با اشاره به فقر سینمای ایران در عرصه فیلم های سیاسی روز کشور اظهار داشت: ما در جشنواره های متعدد فیلم های تاریخی و حتی سیاسی بسیاری می بینیم اما در کمتر جشنواره ای شاهد فیلم هایی هستیم که مسائل سیاسی روز کشور را مطرح کنند. ساخت فیلم در ژانرهای سیاسی مستلزم اطلاعات و دانش سیاسی کامل و جسارت بالا است تا فیلم بتواند مسائل را به چالش بکشد که متأسفانه چنین چیزی در سینمای ایران دیده نمی شود، البته از نظر من مسئولین نیز باید انتقادپذیری خود را بالا ببرند. جشنواره مردمی فیلم عمار از نظر من به این مسئله کمک کرده است و توانسته فیلمسازهایی را تربیت کند که به این سمت حرکت کنند.

وی افزود: حضور مستندهای سیاسی روز در جشنواره فیلم عمار یک امتیاز است.

مزدآبادی در ادامه از فیلم «سرزمین بارانی» که در بخش مسابقه جشنواره عمار حضور دارد سخن گفت و اضافه کرد: فیلم «سرزمین بارانی» برای تلویزیون ساخته شده است و به موضوع انتخابات می پردازد. این فیلم قصه خانواده ای را روایت می کند که دچار بحرانی شده است و این بحران همزمان با زمان انتخابات اتفاق افتاده که ما در این فیلم مسئله رأی گیری را با مشکلات این خانواده تلفیق کرده ایم.

گفتنی است احمد علامه دهر، فرهاد بشارتی، كورش زارعي، فریبا نادری، سوگل طهماسبی، عطیه غبیشاوی، وحید شیخ زاده، فاطمه شکری، فرشاد زارع رفيع، نازنين پيركاري، پريسا گلدوست، سعيد دهقاني و شهرام ابراهیمی بازیگران اصلي این فیلم تلویزیونی هستند.

ساير عوامل اصلي اين پروژه عبارتند از: مدیر تصویربرداری: حمید احمدی، دستیار اول کارگردان: مهدی برگ نیل، برنامه ریز: کتایون درخشان وزیری، دستیار دوم کارگردان: جعفر نامنی، مدیر تولید: آرش خیری، دستیار تصویربردار: رضا دیداری، صدابردار: هاشم زنگی، دستیار صدابردار: حسین شریفي، طراح صحنه و لباس: محمد صادقی، منشی صحنه: مونا قدمی، چهره پرداز: دانیال شعاعی، اجرای گریم: رسول نعمتی، ساناز صباغ نژاد، مدیر تدارکات: اکبر مرادی، عکاس و طراح تیتراژ: هادی شریعتی.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.