سه‌شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۸

همراه با مردمی ترین رویداد سینمایی

نیرومند: جشنواره فیلم عمار با‌ اکران آثار در۳هزار نقطه کشور محرومیت‌زدایی فرهنگی انجام داده است

حسین نیرومند*

سینماپرس: حسین نیرومند کارشناس فرهنگی و مشاور هنری وزرای سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت نهم و دهم گفت: جشنواره مردمی فیلم عمار با اکران مردمی در سه هزار نقطه کشور محرومیت زدایی فرهنگی انجام داده است.

وی  در گفتگو با خبرنگار سینماپرس درمورد علت مردمی بودن جشنواره فیلم عمار گفت: ویژگی جشنواره عمار این است که اجرا و هدف برگزاری آن با هم تطبیق داده شده  و متولیان آن سعی کرده در همین راستا برنامه ریزی دقیق و منسجی داشته باشند.

نیرومند در ادامه افزود: خوشبختانه امسال آثار جشنواره عمار در سه هزار نقطه کشور به نمایش در می آیند؛ آن هم توسط خود مردم و علاقمندان به جشنواره و این نکته بسیار مهم و بی سابقه است.

به گفته این کارشناس فرهنگی اگرچه برخی ها می گویند این کار معنای چندانی ندارد اما واقعیت این است که خیلی از روستاهای کشور از دیدن آثار جشنواره های مختلف به نوعی محروم هستند و عدالت فرهنگی در این زمینه رعایت نمی شود.

نیرومند خاطرنشان ساخت: خوشبختانه این جشنواره شروع مناسبی داشته است و در آینده جوان های با استعدادی در این جشنواره شناسایی و رشد خواهند کرد. باید همچنان منتظر بود تا انشاء الله زمینه ارتباط بهتری توسط جشنواره با نیروهای با استعداد جوان کشور فراهم شود.

وی در خصوص راه های ارتقاء آثار جشنواره مردمی فیلم عمار نیز توضیح داد: آثار این جشنواره به نوعی مضمون محور است اما باید توجه داشت که همواره با تسلط بر تکنیک است که یک اثر شاخص پدید می آید و بی شک علاقمندان به فعالیت در جشنواره باید خود را در آموزش های فنی و تخصصی در عرصه فیلمسازی نیز تقویت کنند.

 مشاور هنری وزرای سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت نهم ودهم  در ادامه افزود: جوانان با شرکت در جلسات آموزشی جشنواره مردمی فیلم عمار و نشستن پای سخنان اساتید فن در دراز مدت تبدیل به کارگردانان خوش آتیه می شوند. 

معاون سابق امور سینمایی حوزه هنری در پایان این گفتگو خاطرنشان کرد: خوشبختانه در این جشنواره آثار بسیار درخشانی را دیدم که هم به لحاظ مضمون و محتوا و هم به جهت تکنیک قابل ارزیابی بوده و نشان دهنده نوید روزهای بهتری در آینده را می‌دهند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.