شنبه ۱۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۳

پژمان‌فر با انتقاد از بزرگنمایی برخی رسانه‌ها:

اکران «خانه پدری» با اعتراض مجلس لغو نشد/ وزیر ارشاد باید تبعات تصمیمات و اقدامات خود را بپذیرد

حجت الاسلام نصراله پژمانفر در نشست نسبت سینمای ایران و منافع ملی

سینماپرس: در حالی که برخی رسانه‌ها ادعا می کنند، لغو مجوز اکران فیلم «خانه پدری»، به دلیل اعتراض اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس است، یکی از اعضای این کمیسیون تاکید دارد که مجلس،‌قوه اجرایی نیست و نمی‌تواند مجوز اکران یا لغو اکرانی را صادر کند.

به گزارش سینماپرس ، نصرالله پژمان‌فر در گفتگو، با بیان اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مسئول مجوز دادن به فیلم‌ها است تشریح کرد: این وزارتخانه در ابتدا مجوز اکران محدود خانه پدری را صادر کرد و بعد از مدتی آن را لغو کرد و بنده توصیه می‌کنم نهادهای دولتی تبعات کارهای قانونی خود را برعهده بگیرند.

نماینده مردم مشهد و کلات با اشاره به صحبت‌های علی جنتی درباره فیلم «خانه پدری» ادامه داد: وزیر عنوان کرده است که به قدری این فیلم سیاه بوده است که تا انتها آن را ندیده است و این سوال پیش می‌آید فیلمی که شخص وزیر آن را تا انتها ندیده چطور مجوز اکران گرفته است و بعد لغو مجوز شده؟

وی تاکید کرد: اینکه لغو مجوز اکران «خانه پدری» را به دلیل اعتراض مجلس عنوان می‌کنند، شیطنت است، بدنه دولت نیز باید مانند رئیس‌جمهور و وزرا عمل کنند، نباید به سمت ایجاد شکاف و چالش بین دو قوه مقننه و مجریه حرکت کنند.

پژمان‌فر با بیان اینکه لغو مجوز اکران خانه پدری به دلیل مخالفت و اعتراض مجلس نبوده است اظهار داشت: بعضی نهادهای دولتی کارهایی را انجام می دهند اما زمانی که با اعتراض روبه‌رو می‌شوند، به جای آنکه تبعات کار خود را برعهده بگیرند برای برهم زدن رابطه دولت و مجلس، توپ را به زمین نمایندگان می‌اندازند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه باید از وزیر ارشاد سوال کرد چرا اکران خانه پدری را لغو کرده است گفت:‌این موضوع آن اندازه مهم نیست، که جنتی را به کمیسیون دعوت کنیم و دلایل لغو اکران را جویا شویم. توصیه می‌کنم بخش‌های دولتی تبعات کارهای قانونی خود را برعهده گیرند و مجلس را مقصر جلو ندهند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.