یکشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۳

سید محسن جاهد در گفتگو با ما

«مجرد چهل ساله» به شکلی جذاب سخت گیری های مربوط به ازدواج را روایت کرده است

فیلم سینمایی مجرد چهل ساله

سینماپرس: سید محسن جاهد تهیه کننده سینما صبح امروز با بیان اینکه این فیلم توانسته به موضوع ازدواج و سخت گیری آن به شکلی جذاب و حرفه ای بپردازد گفت: ترکیب جالب و تنوع بازیگران از دیگر ویژگی های بارز این اثر سینمایی است.

به گزارش خبرنگار سینماپرس، فیلم سینمایی «مجرد چهل ساله» به کارگردانی شاهین باباپور و تهیه کنندگی سید محسن جاهد از صبح چهارشنبه اکران خود را در گروه آزاد آغاز کرده است، به همین بهانه با تهیه کننده این اثر به گفتگو نشسته ایم. 

وی ابتدا با ارائه توضیحاتی از شکل گیری ایده فیلم بیان کرد: طراحی و نویسندگی این اثر برعهده قربان محمدپور است و ایده این فیلم از بروز مشکل بالا رفتن سن ازدواج در میان جوانان شکل گرفته است.

تهیه کننده «اکباتان» در مورد اینکه آیا از فصل اکران این فیلم سینمایی راضی است یا خیر گفت: ما فیلمسازان به جای فکر کردن به زمان اکران فیلم باید به فکر ساخت فیلم های جذاب و دیدنی باشیم، اینکه دائماً به فصل و زمان اکران اعتراض داشته باشیم کار درستی نیست، چرا که ثابت شده است در فصول به اصلاح مرده سینما هم، آثار زیادی به فروش مطلوبی دست پیدا کرده اند؛ لذا به نظر من هیچ فصل اکرانی ، فصل بد مطلق یا مرده نیست بلکه خوب بودن فصل ها نسبی هستند و خود آثار باید در درجه نخست از یک قوام حداقلی در فروش برخوردار باشند.

جاهد در ادامه افزود: نکته مهم این است که مدیران و تصمیم گیران اکران می بایست به گونه ای عمل کنند که کمتر فیلمی در برنامه ریزی اکران دچار آسیب شود و عدالت در مورد نمایش فیلمها در فصل های مختلف برقرار باشد.

مدیر فیلمبرداری «ابراهیم خلیل الله» گفت: برای نمونه مدیران و دست اندرکاران می بایست تناسب درستی به لحاظ تعداد فیلم های روی پرده در طول سال ایجاد کنند و این گونه نشود که حدود بیست فیلم در حال حاضر روی پرده در حال اکران باشد.

مدیر فیلمبرداری «عملیات مهدکودک» در مورد ویژگی های فیلم سینمایی «مجرد چهل ساله» نیز گفت: این فیلم به شکلی کاملاً حرفه ای ساخته شده و تصور ما این نبود که چون قرار است اثری کمدی بسازیم ،می توانیم همه چیز را ساده انگارانه جلو ببریم و  طی چند روز همه کارها را انجام دهیم، بلکه در ساخت این اثر سینمایی از عوامل حرفه ای سینما استفاده شده و اتفاقاً برای ایجاد جذابیت تصویری و ارتقاء کیفی، این فیلم به شیوه ۳۵ میلیمتری فیلمبرداری شده است؛ در حالی که با مشکلاتی که در این خصوص وجود دارد کسی این کار را انجام نمی دهد.

جاهد تصریح کرد: این فیلم روایتی سالم و راحتی دارد و به خوبی با مخاطبانش ارتباط برقرار می کند، حتی استفاده از اغراق موضوعی، موقعیتی و نزدیک شدن به فضایی فانتزی، برای مخاطب بسیار جذاب و دلنشین است که گواه این ارتباط سالم به سانس فوق العاده کشیده شدن این فیلم در روز دوم و سوم اکرانش در سینما آزادی است که توانسته به موضوع  ازدواج، سن ازدواج و سخت گیری های آن به شکلی جذاب و شاد بپردازد.

تهیه کننده «ناسپاس» در ادامه افزود: از دیگر ویژگی های بارز این فیلم ترکیب جالب و تعداد زیاد بازیگران مطرح و دوست داشتنی است که ماهایا پطروسیان، مجید صالحی، مهران غفریان، سیروس گرجستانی، برزوارجمند، دانیال عبادی،سحر ولد بیگی،امیر نوری  و ... را از میان آنها می توان نام برد.

وی در پایان این گفتگو خاطرنشان کرد: این فیلم به زبان ترکی آذری دوبله شده است که همزمان با اکران در تهران و شهرستان ها در شهرهای آذری زبان هم با دوبله ترکی اکران می شود که انشاالله باعث انبساط خاطر بیشتر و استقبال هموطنان آذری زبانمان شود.

برپایه این گزارش، «مجرد ۴۰ ساله» داستان زندگی خانم دکتری ۴۰ ساله را روایت می کند که در رشته خود تبحر و تخصص دارد، اما در زمینه ازدواج و انتخاب همسر دچار مشکل است. با این حال او در طول داستان اتفاقاتی برایش رخ می دهد که...

عوامل اصلی «مجرد چهل ساله» عبارتند از:

نویسنده: قربان محمدپور، مدیر فیلمبرداری: سیدمحسن جاهد، صدابردار: خسرو کیوانمهر، طراح صحنه و لباس: شبنم عرفی نژاد، طراح گریم: مهری شیرازی، مدیر برنامه ریزی: فرشاد ارج، دستیار اول کارگردان: امیر سرایی مقدم، مجری طرح: رویا شریف، دستیار کارگردان: مریم وانشانی، دستیار اول فیلمبردار: رسول تنهایی، دستیاران فیلمبردار: داریوش رجایی، علیرضا کریمی، محمد حسینی، احسان گودرزی، دستیاران صدا: حسین شریفی، آرش هوجقانی، دستیار اول صحنه: فرهاد احمدی، دستیار صحنه: شاپور مختاری، دستیار لباس: فائزه پرویز، مجریان گریم: مسعود رئیس الساداتی، بهناز علیمحمدی، منشی صحنه: سهیلا کاشفی، عکاس: لیلا خوش کنار، تصویربردار پشت صحنه: سیدعلی جاهد، مدیر تدارکات: سعید بصیری، دستیاران تدارکات: محمد سلمانی، عباس بغدادی، ایرج عزتی.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.