دوشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۴

رسانه ملی؛ افزایش ۱۲ درصدی و«ایرنا» ۲۴ درصدی!

انتقاد رئیس فراکسیون هنر و رسانه مجلس از توزیع ناعادلانه بودجه میان صدا و سیما و برخی دستگاههای دولتی

بیژن نوباوه

سینماپرس: رئیس فراکسیون هنر و رسانه مجلس افزایش ۱۲ درصدی بودجه سازمان صدا و سیما نسبت به سال قبل را در مقایسه برخی دستگاهها ورسانه ها ناچیز و غیر موجه دانست.

به گزارش سینماپرس، بیژن نوباوه وطن در گفتگویی با انتقاد از بودجه تخصیص یافته به سازمان صداوسیما اظهار داشت: میزان بودجه این سازمان نسبت به سال گذشته تنها ۱۲ درصد افزایش یافته است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه رسانه ملی به دو برابر بودجه تخصیص یافته احتیاج دارد بیان داشت: بودجه سال گذشته سازمان صداوسیما هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان بود که اکنون ۳۵۰ میلیارد تومان به آن اضافه شده است.

وی تصریح کرد: در کنار این مقدار تخصیص بودجه تعهدی را برای رسانه ملی ایجاد کرده اند تا از طریق منابع تبلیغاتی درآمدزایی کند.

نوباوه وطن در ادامه با بیان اینکه تنها درآمد صداوسیما از راه تبلیغات بوده و این مسأله آسیب زاست یادآور شد: تعهدی که برای تبلیغات به صداوسیما داده اند موجب کاهش کیفیت محتوا و نارضایتی مردم می شود که تأثیر منفی دارد.

وی در ادامه با انتقاد از افزایش بودجه برخی دستگاه ها که با فعالیت آنها نامتناسب است خاطرنشان کرد: در حالی که بودجه سازمان صداوسیما با افزایش چندانی روبرو نیست، بودجه امور زنان ریاست جمهوری حدود ۸۷ درصد افزایش داشته است.

رئیس فراکسیون هنر و رسانه مجلس شورای اسلامی در پایان  این گفتگو تصریح کرد: بودجه خبرگزاری ایرنا نیز ۲۴ درصد افزایش داشته است که البته متناسب با فعالیت های آنهاست اما نسبت به سایر خبرگزاری و رسانه ها توجهی نشده است لذا لازم است وزارت فرهنگ با ارائه پیشنهادی به لایحه دولت ردیفی را به رسانه ها اختصاص دهد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.