چهارشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۶

روزهای شلوغ یک تدوین گر جوان

نیما جعفری جوزانی: همچنان درگیر مراحل فنی دو فیلم «عصر یخبندان» و «حکایت عاشقی» هستم

نیما جعفری جوزانی

سینماپرس: نیما جعفری جوزانی تدوین گر جوان سینما گفت: با اینکه مدت ها است مونتاژ دو فیلم «عصر یخبندان» و «حکایت عاشقی» تمام شده است من همچنان درگیر صداگذاری و ساخت موسیقی آن ها نیز هستم؛ چرا که از نظر اخلاقی می خواهم تا آخرین لحظه پای کار بمانم.

تدوین گر فیلم سینمایی «خط ویژه» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: هر دو فیلمی که من امسال در بخش سودای سیمرغ دارم خوشبختانه کارهای قابل دفاعی از آب در آمده اند که مطمئناً می توانند در جذب مخاطبان و منتقدان سینمای ایران موفق عمل نمایند؛ من شخصاً برای هر دوی این پروژه ها وقت زیادی گذاشته ام و مایل هستم که آن ها در جشنواره خوش بدرخشند.

وی سپس در مورد فیلم «حکایت عاشقی» اظهار داشت: تدوین این فیلم برای من بسیار کار سختی بود چرا که این فیلم فضایی جنگی داشت که در بستری عاشقانه داستان خود را روایت می کرد و از طرف دیگر هم در ژانر اجتماعی ساخته شده بود که تبدیل ریتم ها به یکدیگر تا حدودی دشوار و وقت گیر بود اما ما تمامی سعی خود را انجام دادیم تا تمامی حال و هوای فضای اصلی فیلم را به خوبی به مخاطبان منتقل نماییم و خوشبختانه آنقدر فیلمبرداری خوبی در سر صحنه انجام شده بود که مشکلی در رابطه با چینش تصاویر برای ما به وجود نیامد.

جعفری جوزانی سپس در مورد داستان فیلم «حکایت عاشقی» گفت: این فیلم درباره یک عکاس جنگ است که اولین نفری است که بعد از بمباران شیمیایی حلبچه به این منطقه وارد می‌شود و از آن عکاسی می‌کند. این عکاس طی این سفر با زنی آشنا می‌شود و ماجراهای عاشقانه‌ای میان آن‌ها اتفاق می‌افتد. نکته جالب در مورد این فیلم نیز این هست که داستان آن واقعی و برگرفته از داستان زندگی احمد ناطقی است.

این تدوین گر در رابطه با فیلم «عصر یخبندان» به کارگردانی مصطفی کیایی نیز اظهار داشت: این فیلم درست در راستای کار قبلی آقای کیایی یعنی «خط ویژه» است که فیلمی اجتماعی - شهری است و فضای کار اینگونه طلب می کرد که مانند «خط ویژه» تدوین کار همچنان ریتم تندی داشته باشد تا بتواند حس و حال فیلم را به درستی به مخاطبان خود القا کند و از طرف دیگر مخاطب را دل آزرده و خسته نسازد.

وی در خاتمه این گفتگو خاطر نشان کرد: «عصر یخبندان» فیلمی اجتماعی است و اثری متفاوت در کارنامه هنری مصطفی کیایی محسوب می شود و مسلماً یکی از موفق ترین فیلم های سی و سومین جشنواره فیلم فجر خواهد بود که با استقبال زیادی از سوی منتقدان و مخاطبان عام سینما مواجه خواهد شد و من شخصاً بسیار خوشحالم که فرصتی دوباره برایم راهم شد تا بتوانم در کنار این گروه همدل و وفادار کار کنم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.