شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۷

همزمان با آغاز اکران یک فیلم در سینماها

اصغر نصیری: «اشک و سکوت» تا آخرین لحظه خانواده های ایرانی را در سینما نگه می دارد

اصغر نصیری

سینماپرس: اصغر نصیری کارگردان سینمای ایران که فیلمش به تازگی اکران شده است گفت: «اشک و سکوت» فیلمی قصه گو است و مخاطب هدف آن خانواده های ایرانی هستند و کشش خوبی دارد تا بتواند مخاطبان را تا آخرین لحظه در سالن های سینما نگه دارد.

کارگردان فیلم سینمایی «شغال» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: هرچند که فیلم من به معنای عام از بازیگران گیشه پسند بهره نبرده است اما به دلیل اینکه سینما همیشه شگفتی ساز خواهد بود من مطمئن هستم که «اشک و سکوت» آنقدر حرفه ای ساخته شده و آنچنان داستان جذاب و پرکششی دارد که می تواند تمامی مخاطبان خود را تا پایان فیلم راضی نگاه داشته و آن ها را با رضایت خاطر به خانه های خود بفرستد.

وی در ادامه این گفتگو با اشاره به اینکه در ابتدا قرار بود بازیگران گیشه پسندتری در این فیلم ایفای نقش نمایند اظهار داشت: ما قرار بود «اشک و سکوت» را در اصفهان جلوی دوربین ببریم و به همین دلیل بسیاری از بازیگرانی که با آن ها وارد رایزنی شده بودیم امکان سفر به شهر دیگری را نداشتند و از همین رو ما مجبور شدیم انتخاب های اولمان را حذف کرده و به انتخاب های دیگری دست بزنیم که البته اکنون از ماحصل کار بسیار راضی هستم.

وی افزود: حتی در برهه ای من با آقای سعید راد برای بازی در این فیلم صحبت کرده بودم و ایشان نیز از فیلمنامه بسیار خوششان آمده بود و به دلیل اینکه درگیر یک پروژه بودند به من پیشنهاد دادند که کمی کار را عقب بیانداز تا من بتوانم در این فیلم بازی کنم اما به دلیل عجله ای که در امر تولید این فیلم وجود داشت این امر محقق نشد.

نصیری با تاکید بر اینکه اگر مخاطبان برای دیدن بازیگران ستاره به دیدن این فیلم می آیند بهتر است به تماشای فیلم های دیگری بروند گفت: هرچند که بازیگران کنونی ما از بهترین و تواناترین بازیگران سینما و تلویزیون ایران هستند اما هیچ یک از آن ها مانند برخی از ستارههایی که در جذب مخاطبان طی سال های اخیر تاثیرگذار بوده اند، نمی توانند باشند.

کارگردان فیلم سینمایی «لوکوموتیو ران» در مورد داستان جدیدترین فیلمش اظهار داشت: این فیلم داستان زندگی یک مادر و دختر به نام پوران و ترانه است که در خارج از کشور زندگی می کنند و پوران برای دیدن مادرش که پیرزنی مریض است و در ایران زندگی می کند همراه با دخترش به ایران می آیند، پوران به دلیل اصرار زیادی که دارد مایل نیست کسی از آمدن آنها به میهن آگاه شود اما ناخودآگاه یکی از همسایه های قدیمی آن ها را می بیند و به مناسبت ورود آن ها یک مهمانی بزرگ برگزار می کند که با ورود شخصی به نام ایرج پازوکی زندگی پوران و ترانه دچار حوادث پیچیده ای می شود...

وی در ادامه این گفتگو اضافه کرد: من از سر ناچاری این فیلم را در این زمان بد روانه اکران سینماها کرده ام و از سال ۹۱ تاکنون منتظر زمان خوبی برای اکران این فیلم بودم که به دلایل گوناگون فرصت خوبی برای من فراهم نشد.

این کارگردان در خاتمه این گفتگو از صدور پروانه ساخت فیلم سینمایی «مسلخ» به تهیه کنندگی و کارگردانی خودش خبر داد و گفت: من هنوز به صورت جدی وارد پیش تولید «مسلخ» نشده ام و قصدم این است که بلافاصله پس از پایان اکران «اشک و سکوت» این فیلم را که قصه ای قوی دارد و در ژانر اجتماعی است با حضور بازیگران مطرح و حرفه ای سینما جلوی دوربین ببرم.

گفتنی است؛ در «اشک و سکوت» بازیگرانی همچون: لیلا بوشهری، زهرا اویسی، مینا جعفرزاده، کامران باختر، محمدرضا نیک‌سرشت، هما خاکپاش، جعفر قهرمانی، بهار رسولی، بهروز بابانژاد، ابراهیم قهرمانی، امیر قهرمانی، میترا تبریزی، فریدون کبیری، محبوبه تقویت، ملیکا شعبان، تینا صالحیان و ... ایفای نقش می کنند.

سایر عوامل این فیلم سینمایی عبارتند از: مجری طرح، کارگردان و تدوین: اصغر نصیری، نویسنده فیلمنامه: عباس نادری، مدیر فیلمبرداری: مصطفی کشفی، طراح گریم: رحیم مهدی‌خانی، طراح صحنه و لباس: محمد فشارکی، موسیقی متن: اشکان سورانی، صدابردار: علی گراکویی، صداگذاری و میکس: امیر نعیمی، جانشین تولید: احد شیرین‌زاده، دستیار تدوین: امیرایرانشاهی، دستیاران کارگردان: میثم هنرور، سید‌علیرضا قاضی، میثم سوفیادر، حیدر یزدان‌خواه، عکاس: جواد سیفی.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.