سه‌شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۷

در گفتگو با خبرنگار سینماپرس

دبیرجشنواره فیلم کوتاه «خورشید»: می‌خواهیم سلیقه فرهنگی مخاطب عام را بالا ببریم

مهدی یارمحمدی در نشست خبری چهارمین جشنواره فیلم کوتاه خورشید

سینماپرس: مهدی یارمحمدی دبیر چهارمین جشن فیلم کوتاه مستقل خورشید همزمان با آغاز بکار این رویداد هنری، در گفتگو با ما اظهار داشت: این جشنواره در درجه اول به جذب مخاطبان ویژه فکر می کند و در درجه دوم هدف آن بالا بردن سلیقه فرهنگی مخاطبان عام است.

یارمحمدی در ادامه افزود: رویکرد این جشنواره در حیطه مخاطب، به ایجاد تعریف مناسبی از مخاطب مستقل و سینمایی برمی گردد. جشنواره خورشید مخاطبان آگاه و متفکر دارد.

وی خاطرنشان کرد: جشنواره های بسیاری در سالهای گذشته برگزار شده اند که هنوز هم در حال برگزاری هستند اما قصد اصلی جشنواره خورشید برگرداندن مخاطبان خاص و متفکر به سمت فیلم های کوتاه است.

وی در این مصاحبه با توجه به تعریف سینمای مستقل که به فیلم های تجربه گرا، ایدئولوژی های شخصی و تعریف موضوعات از زاویه دید متفاوت اشاره دارد گفت: جشنواره خورشید هیچ رقابتی با جشنواره های دولتی ندارد و هدف ما از برگزاری این جشنواره حمایت از فیلم هایی است که در جشنواره های دیگر دیده نشده اند  و با توجه به خلاقیت و تجربه گرایانه بودن نیاز به حمایت فرهنگی دارند.

وی در ادامه اظهار داشت: این جشنواره توسط پایگاه حمایت از فیلم کوتاه مستقل برگزار می شود و به هیچ وجه در ردیف بودجه سازمان های دولتی قرار نمی گیرد، اما نهادها و بنیادها در برگزاری این جشنواره با ما همکاری داشته اند.

در ادامه این گفتگو یارمحمدی خاطرنشان کرد: بنیاد ملی خوارزمی، بانک صادرات، بانک کارآفرین، خانه هنرمندان ایران، رامک خودرو، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و هنر و تجربه از سازمان ها و بنیادهایی بودند که از برگزاری این جشنواره حمایت کردند اما از آنجا که دغدغه این دوستان فرهنگی بوده شاید آنطور که باید، از سوی جشنواره معرفی نشده اند.

 

دبیر چهارمین جشن فیلم مستقل خورشید در ادامه افزود: ترکیب بندی هیأت انتخاب و داوران جشنواره خورشید به گستره ای از نسل خلاق و موفق سینمای کوتاه و تجربی برمی گردد. 

یارمحمدی در پایان به معرفی بخش ویدئوآرت پرداخت و اظهار داشت: آثار این بخش فیلم های هنری قابل نمایش در سالن های سینما هستند که امکان نمایش نداشته اند و ۹ فیلمی که در این بخش حضور دارند پس از نمایش مورد قضاوت داوران قرار گرفته و در اختتامیه این جشنواره به برگزیدگان آن نیز جوایزی اهدا می شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.