دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۷

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس:

وزارت ارشاد باید بستر مشارکت بخش خصوصی در صنعت سینما را فراهم کند

سید رمضان شجاعی کیاسری*

سینماپرس: عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با انتقاد از عدم تمایل سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در صنعت سینما گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید بسترهای حضور بخش خصوصی در این صنعت را فراهم کند.

به گزارش سینماپرس، سید رمضان شجاعی کیاسری در گفتگویی تاکید کرد: تا زمانی که تسهیلات ، ‌امکانات مالی و اعتباری فراهم نشود و  پشتیبانی اداری و فنی از بخش خصوصی صورت نگیرد، سرمایه‌گذار نمی‌تواند کاری در حوزه سینمایی کشور انجام دهد. 

نماینده مردم ساری با تاکید بر اینکه صنعت سینما نیازمند فراهم شدن بستر است توضیح داد: در حال حاضر صنعت سینما در دنیا از آخرین تکنولوژی‌ها بهره مند است. این مسئله نشان می‌دهد که صنعت سینمایی ایران رقابت سنگینی با دنیا دارد.

وی ادامه داد: بر این اساس باید بستری مشابه برای صنعت سینمای کشور فراهم شود. باید فناوری‌ها با هدف ابتکار در صنعت سینما کشور نیز در اختیار سینماگران و بخش خصوصی قرار گیرد.

شجاعی کیاسری همچنین اظهار داشت: ترجیح می‌دهیم در حوزه صنعت سینمایی به سمت مشتری مداری، کیفیت بخشی، به روز کردن آخرین فن آوری‌ها و  استفاده از تجهیزات دیجیتالی حرکت کنیم که این اهداف جز حمایت مالی و معنوی وزارت ارشاد ممکن نیست.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر اینکه تا این اصول فراهم نشود، صنعت سینمای کشور پیشرفت نمی‌کند ادامه داد: اگر بستری برای حضور بخش خصوصی در صنعت سینما فراهم نشود، این صنعت به سمت ورشکستی خواهد رفت البته در حال حاضر هم وضعیت سینمای کشور مناسب نیست.

پیش از این نیز فرهاد توحیدی، رئیس هیات مدیره خانه سینما گفت: ثروت در همه جای دنیا حامی فرهنگ است و این امر از دوره حافظ نیز وجود داشته است لذا بنگاه‌های اقتصادی باید حامی هنر باشند.

وی در پایان این گفتگو رابطه بنگاه‌های اقتصادی با هنرمندان را رابطه‌ای دوطرفه دانست و افزود: مشکلی که صنعت سینمای ایران برای جذب سرمایه دارد این است که متاسفانه سرمایه در گردش آن از یک ساختمان کوچک در منطقه الهیه تهران پایین‌تر است.

نظرات

  • ناشناس ۱۳۹۳/۱۰/۲۲ - ۲۲:۵۷
    0 0
    با سلام ؛ حتمأ جمله شما در رابطه با گردش سرمایه سینما صحیح است اما باید این منطق را نیز فبول داشت که فرهنگ و مهمترین ابزار آن را که سینما اعم از سالن سینما ، فیلم ، شرکتهای توزیع و اهالی مظلوم این صنف را به حال خود رها کرد و به جمله جنابعالی به عنوان پاسخ بسنده نمود. این جملاتی را که فرموده اید را همه میدانند علی الخصوص اهالی سینما ، اما از جنابعالی و دیگر اعضای کمیسیون فرهنگی انتظار میرود که نقشه راه موثری در رابطه با سینما تعریف نموده و از اجرای آن یقین حاصل نمایند . با تشکر.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.