چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۹

در پی تغییرات مکرر زمان نمایش فیلم‌ها

ثقفی: مطمئن هستم با این برنامه ریزی اکران «همه چیز برای فروش» در گیشه شکست جدی خواهد خورد

علی اکبر ثقفی

سینماپرس: علی اکبر ثقفی تهیه کننده فیلم سینمایی «همه چیز برای فروش» گفت: با توجه به تصمیمات اخیر شورای نمایش فیلم ما در بدترین شرایط ممکن اکران می شود و من مطمئن هستم که به دلیل این برنامه ریزی و فصل بد اکران، فیلم ما در گیشه با شکست جدی مواجه خواهد شد.

این تهیه کننده باسابقه در پی تعویق اکران فیلم جدیدش به بعد از جشنواره فیلم فجر در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: ما هچ حق انتخابی برای اکران فیلم مان در یک فصل بهتر نداشتیم. در سینمای ایران روابط همیشه حرف اول را می زند و اکران های خوب، نوروزی و تابستانی برای برخی از نورچشمی های سینما است؛ طی ۳۰ سالی که من به عنوان تهیه کننده در سینمای ایران فعالیت می کنم هیچ وقت امکان اکران در این فصل ها برایم فراهم نشده است.

وی در مورد تبلیغات فیلمش اظهار داشت: پخش «همه چیز برای فروش» را هدایت فیلم بر عهده دارد و از آنجایی که ما هیچ اسپانسری نداریم نمی توانیم تبلیغات فراوانی برای فیلم مان داشته باشیم و امیدواریم که سازمان صدا و سیما برای پخش تیزر های فیلم حداقل با ما همکاری کرده و پولی از ما مطالبه نکند چرا که در صورت مطالبه پول ما حتی امکان پخش تیزر در تلویزیون را نیز از دست خواهیم داد.

تهیه کننده پ«مرگ کسب و کار من است» ضمن ابراز گلایه از دست اندرکاران و متولیان اکران فیلم ها خاطرنشان کرد: «همه چیز برای فروش» فیلمی است که در سی و دومین جشنواره فیلم فجر کاندیدای دریافت ۶ جایزه شد و توانست در ۳ عنوان سیمرغ بلورین را به دست بیاورد، این فیلم همچنین توسط منتقدان سینمای ایران به عنوان بهترین فیلم در آن دوره از جشنواره شناخته شد و من نمی دانم چگونه ممکن است برای چنین فیلمی این اکران بد در نظر گرفته شود.

تهیه کننده فیلم سینمایی «جان سخت» در ادامه این گفتگو افزود: البته من خدا را شکر می کنم که فیلم ما حداقل سینمای سرگروه دارد و در گروه سینمایی «آزادی» روی پرده خواهد رفت در غیر این صورت معلوم نبود که چه بلایی در اکران بر سر آن خواهد آمد.

ثقفی افزود: در ابتدا قرار بود فیلم ما از امروز چهارشنبه ۲۴ دی ماه اکران شود که درست یک روز قبل از آن در حالیکه تمامی کارهای ما آماده شده بود و احساس می کردیم که فیلم از چهارشنبه روی پرده خواهد رفت شورای صنفی نمایش در پی تصمیمات مکرر و غلط خود اعلام کرد که اکران فیلم به بعد از جشنواره موکول شده است که من نمی دانم این برنامه ریزی ها و تصمیمات غلط و سلیقه ای و نابهنگام چرا گرفته می شود.

این تهیه کننده سینما در خاتمه این گفتگو از آخرین مراحل فنی فیلم سینمایی «مردی که اسب شد» خبر داد و گفت: این روزها بهمن اردلان در استودیو بهمن مشغول صداگذاری و میکس نهایی این فیلم است و کارن همایونفر نیز در حال آهنگسازی می باشد؛ احتمالاً این فیلم تا ۲ هفته آینده فیلم در اختیار دبیرخانه سی و سومین جشنواره فیلم فجر قرار خواهد گرفت.

گفتنی است؛ داستان «همه چیز برای فروش» در مورد مرد جوان کارگری است که سرپرستی خانواده‌اش را برعهده دارد و تلاش می‌کند تا برای برادر سرباز کوچکترش در همان کارگاهی که خودش کار می‌کند شغلی دست و پا کند. برادر سرباز او در استادیوم فوتبال دچار حادثه‌ای می‌شود که درمان وی مستلزم مخارج سنگینی است.

 عوامل این فیلم سینمایی عبارتند از: کارگردان، فیلمنامه: امیرحسین ثقفی/ تهیه کننده: علی‌اکبر ثقفی/ مدیر فیلمبرداری: علی‌محمد قاسمی/ صدابردار: محمد حبیبی/ چهره‌پرداز: محسن دارسنج/ طراح صحنه و لباس: شراره سروش/ تدوین: مستانه مهاجر/ صداگذاری: حسین ابوالصدق/ موسیقی: کارن همایون‌فر/ عکاس: بهرنگ دزفولی‌زاده بازیگران: صابر ابر، مریلا زارعی، مزدک میرعابدینی، محمود نظرعلیان، ساعد سهیلی، جواد عزتی، حبیب رضایی

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.