چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۷

شکست فیلم‌های مستقل در گیشه؛ چرا؟

محسنی نسب: فیلم‌های دولتی همیشه بهترین فصل اکران در سینماها را به خود اختصاص می‌دهند

محسن محسنی نسب*

سینماپرس: محسن محسنی نسب تهیه کننده فیلم سینمایی «لامپ ۱۰۰» گفت: بزرگترین مشکلی که بر سر راه اکران فیلم ها وجود دارد تولید و حمایت برخی از فیلم های سینمایی توسط دولت است که بهترین فصل اکران را برای فیلم های خود در نظر می گیرد و از همین رو فیلم های مستقل در اکران با شکست روبرو می شوند.

این کارگردان سینما به دنبال تصمیم اخیر شورای صنفی نمایش در اختصاص زمان اکران «لامپ ۱۰۰» در روزهای پایانی سال در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: وضعیت اکران در سینماها هم اکنون به یک مبارزه ناعادلانه میان دولتی ها و سینماگران مستقل بدل شده است که باعث سرخوردگی دست اندرکاران سینمای مستقل می شود. به عنوان نمونه هم اکنون نزدیک به ۲۵ فیلم سینمایی در حال اکران هستند که فیلم های گیشه ای در بهترین شرایط فروش مطلوبی ندارند. به عنوان مثال فیلم «فصل فراموشی فریبا» در این اکران ناعادلانه با شکست مواجه می شود و مسلماً فروش کل فیلم به اندازه اکران یک ماه آن در یک زمان مناسب نخواهد شد.

وی ادامه داد: دولت می بایست به شعارهای خود عمل نموده و سرمایه اش را در بخش خرید سخت افزار و احداث سالن های سینمایی صرف نماید تا فیلمسازان مستقل بتوانند در این میان نفس بکشند و با آرامش خاطر دست به تولید فیلم بزنند.

محسنی نسب با تاکید بر اینکه فیلم «لامپ ۱۰۰» اثری فرهنگی است که با زبانی شیوا در مورد شرایط امروز جامعه سخن می گوید و معضل اعتیاد را به شکلی درست بیان می نماید اظهار داشت: فیلم ما از تمامی عناصر جذاب برای جذب مخاطب بهره مند است اما به دلیل شرایط بد اکران مسلماً نمی تواند آنگونه که شایسته است در گیشه با توفیق روبرو شود.

وی افزود: ما بالاجبار و از سر ناچاری پذیرفتیم که فیلم مان در این فصل بد اکران شود و تمامی تلاش مان را می کنیم تا مخاطبان سینما بتوانند در یک شرایط مناسب این فیلم فرهنگی را ببینند؛ امیدارم که این اثر در رفع معضلات و مشکلات جامعه تاثیری جدی داشته باشد.

گفتنی است؛ لامپ ۱۰۰ با نام قبلی «هیولا» نوشته سعید آقاخانی است و داستان زندگی فرزین با بازی «محسن تنابنده» را روایت می کند که دچار اعتیاد به مواد مخدر است و خانواده اش را در طول داستان درگیر ماجراهایی می کند.

سایر عوامل و دست اندرکاران این فیلم عبارتند از : نویسنده و کارگردان:سعید آقاخانی، تهیه کنندگان:محسن محسنی نسب،احسان دلاویز، مجری طرح:محسن تنابنده، مدیر تولید:حسن مصطفوی، مدیر فیلمبرداری:امیر معقولی،طراح چهره پردازی:عبدالله اسکندری،تدوین:بهرام دهقانی، صدابردار:مهران ملکوتی، طراح صحنه و لباس:گلرخ حقیقی، برنامه ریز:فرشاد ارج،دستیار اول کارگردان:مصطفی تنابنده،عکاس مریم تخت کشیان، مشاور رسانه ای:منصوره بسمل، خواننده:محسن چاووشی بازیگران : محسن تنابنده، ساره بیات، مسعود کرامتی، حمید لولایی، پوریا پورسرخ و نیما شاهرخ شاهی.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.