شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۳

یک صدابردار پرکار در گپی با سینماپرس

رستگارپور: جایزه جشنواره برایم چندان اهمیتی ندارد؛ مهم رضایت کارگردان و مردم است

عباس رستگار پور*

سینماپرس: عباس رستگار پور صدابردار پیشسکوت سینما این روزها مشغول صداگذاری سریال «ابله» است و با سه فیلم در جشنواره حضور دارد.وی گفت: برایم جایزه گرفتن در جشنواره فیلم فجر اهمیت چندانی ندارد و مایل هستم جایزه خود را از دست مردم دریافت کنم.

وی به خبرنگار سینماپرس گفت : امسال روزهای پر کاری را سپری کرده ام و این روزها مشغول صدابرداری سریال نمایش خانگی «ابله» به کارگردانی کمال تبریزی هستم؛ تا یک ماه آینده ضبط این سریال به اتمام خواهد رسید. 

رستگارپور در ادامه افزود: در جشنواره فیلم فجر با فیلم «دوران عاشقی» ساخته علیرضا رئیسیان و «طعم شیرین خیال» به کارگردانی کمال تبریزی در بخش سودای سیمرغ سی و سومین جشنواره فیلم فجر حضور دارم. ضمن اینکه صداگذاری  «دلم می خواد» ساخته بهمن فرمان آرا را نیز بر عهده داشته ام.

صدابردار «قلاده های طلا» در ادامه افزود: نسخه نهایی سه فیلمی که در جشنواره دارم را به دلیل کار در پروژه های مختلف ندیدم اما در میان آن ها فیلم سینمایی «دوران عاشقی» ساخته علیرضا رئیسیان را به دلیل سوژه بکری که دارد بیشتر دوست داشتم.

وی در مورد کارهای آماده اکران خود نیز گفت: فیلم سینمایی «فصل فراموشی فریبا» ساخته عباس رافعی هم اکنون در سینماهای سراسر کشور در حال پخش است .

صدابردار «ملکه» در مورد آثار آماده اکران خود توضیح داد:  فیلم های «ارسال آگهی تسلیت به روزنامه» به کارگردانی ابراهیم ابراهیمیان ، «تنهایی در چند دقیقه سکوت» به کارگردانی بهاره صادقی جم، «روزگاری عشق وخیانت» به کارگردانی داود بیدل و «چتر سبز» ساخته ناصر رفایی را آماده نمایش دارم.

عباس رستگار پور در پایان این گفتگو خاطرنشان کرد: برایم جایزه گرفتن در جشنواره فیلم فجر اهمیت چندانی ندارد و به تنها چیزی که فکر می کنم این است که آیا کارگردان توقعی که از من داشت را برآورده کرده ام و یا خودم از کارهایی که انجام داده ام راضی بودم یا خیر.

وی بیان داشت: علاقه مند هستم مردم عام که به سینما می روند و خیلی به مسائل فنی و  تکنیکی اهمیت نمی دهند با استفاده از خلاقیت های جدید که در سینما رخ می دهد ، آن اثر برایشان ماندگار شود و تکنیک های نو  بتواند مردم را بار دیگر با سینما آشتی دهد و ما هم جایزه خود را از دست مردم دریافت کنیم.

عباس رستگارپور متولد ۱۳۳۴ بوده و در  ۵۵ اثر سینمایی از سالهای پایانی دهه ۶۰ تاکنون در حوزه صدابرداری و صداگذاری فعالیت داشته است که از جمله آن ها می توان به «قلاده های طلا»، «گهواره ای برای مادر»، «من و زیبا» ، «ملکه»، «۳۳ روز»، «به کبودی یاس»، «کیفر»، «بیست» و ... اشاره کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.