یکشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۶

واکنش ها به حذف فیلم«لطیفی» از جشنواره فجر

مجید یاسر: «اسب سفید پادشاه» را برای نمایش عمومی آماده می‌کنیم/ فیلم ما شایستگی حضور در جشنواره فجر را داشت

مجید یاسر

سینماپرس: مجید یاسر تهیه کننده فیلم سینمایی «اسب سفید پادشاه»که به کارگردانی محمد حسین لطیفی تولید شده و در کمال ناباوری مورد پذیرش هیأت انتخاب جشنواره فیلم فجر قرار نگرفت، اظهار داشت: این روزها «اسب سفید پادشاه» در مراحل پایانی مونتاژ قرار دارد و بزودی برای اکران آن اقدام می کنیم.

بازیگر فیلم سینمایی «تلفن همراه رئیس جمهور» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: به نظر من فیلم ما آنقدر از قابلیت بالایی برخوردار است که اگر حتی در ماه های بهمن و یا اسفند که از نظر اکران فصل سوخته محسوب می شوند اکران شود با استقبال زیادی از سوی عموم مردم مواجه خواهد شد و از همین رو ما در تلاش هستیم تا بلافاصله پس از آماده نمایش شدن برای دریافت پروانه نمایش از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اقدام نماییم.

یاسر با تأکید بر اینکه «اسب سفید پادشاه» را از ابتدا برای حضور در جشنواره فیلم فجر ساخته بودیم اظهار داشت: بعد از اعلام نتایج از سوی دبیرخانه جشنواره فیلم فجر برخلاف بسیاری از دوستان و همکاران دیگر هیچ نامه نگاری یا صحبتی با دست اندرکاران جشنواره نداشتیم و ابراز تمایلی برای حضور این فیلم در بخش خارج از مسابقه نکردیم چون همچنان معتقدیم که فیلم ما شایستگی آن را دارد تا در بخش اصلی جشنواره حضور داشته باشد.

وی ادامه داد معتقدم که انتخاب های جشنواره باعث شده تا سطح جشنواره سی و سوم پایین آورده شود، ما از جان و دل منتظریم تا فیلم های انتخاب شده در جشنواره به نمایش درآیند تا بعد عملکرد هیأت انتخاب را مورد قضاوت قرار دهیم.

وی تصریح کرد: برای من و  تمامی دست اندرکاران این پروژه سینمایی جای سوأل است که چرا در این دوره از جشنواره جای کارگردانان صاحب سبک، مولف و شناخته شده سینمای ایران خالی است، این مسئله امر مهمی است که شاید بی تدبیری دست اندرکاران می تواند ریزش شدید مخاطبان را در پی داشته باشد.

گفتنی است؛ داستان «اسب سفید پادشاه» درباره دختری است که بعد از مدتها از زندان آزاد شده و برای پیدا کردن نامزد خود سراغ یکی از دوستان وی میرود.

«اسب سفید پادشاه» یک درام اجتماعی و عاشقانه است که پیش بینی می شد در جشنواره فیلم فجر امسال شرکت کند تا حضور لطیفی پس از هشت سال، بعد از فیلم «روز سوم» در این رویداد بزرگ هنری باشد. با این حال به نظر می رسد این فیلم حتی در بخش خارج مسابقه جشنواره فیلم فجر امسال نیز به نمایش درنیاید.

الناز شاکردوست، مجید یاسر، لیدا عباسی، علی طباطبایی، امیرعلی کاظمی، نیلوفر وهاب زادگان، نصرت میرعظیمی،  فرهاد قائمیان و هنرمندان خردسال آیدا امیری و سامان امیری در این فیلم بازی داشته اند.

سایر عوامل اصلی پروژه عبارتند از تهیه کنندگان: محمدحسین لطیفی و مجید یاسر، مدیر فیلمبرداری: ابراهیم غفوری، مدیر برنامه ریزی و دستیار یک کارگردان: امیرعباس لطیفی،  طراح صحنه و لباس: محسن نوروزی، طراح گریم: ایمان امیدواری،  مدیر تولید: عباس شوقی، مدیر صدابرداری: بهروز شهامت، صدابردار: سامان شهامت، منشی صحنه: علیرضا فرحزادی، عکاس و فیلمبردار پشت صحنه: مهدیه لطیفی، مدیران تدارکات: رضا جراحی، فرزاد سندی، دستیاران کارگردان: بهروز فروغی راد، سجاد اسدی، مجریان گریم: میثم قراگزلو، مهسان خداکرمی، دستیاران فیلمبردار: رضا شیبانی،  امین مافی، مهرداد اکبری، علی گنجی، حجت یار احمدی، دستیار صدا: مجید نجاتی، دستیار لباس: ساناز عزیزی، مسئول لباس: ساناز قوامیان، دستیار صحنه: مهرداد یادگار، مدیر صحنه: حامد علیخانی، دستیار تهیه کننده: عباس نصرا...، تدارکات: امیر زرنازی، خدمات: امین دنیایی، ابوالفضل غلامی، حمل و نقل: امین هردان، جواد جهرودی و مشاور رسانه ای: هادی داداشی.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.