دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۰

ابراز امیدواری یک مستندساز در مصاحبه با ما

خانجهانی: ای‌کاش رسانه‌ها وقت بیشتری برای پوشش آثار مستند جشنواره فجر بگذارند

محسن خانجهانی هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت»

سینماپرس: محسن خان جهانی مستندساز سینمای ایران در گفتگو با سینماپرس ابراز امیدواری کرد به رغم زمان نامناسب پخش فیلم‌های مستند در برج میلاد در زمان برگزاری جشنواره فیلم فجر اصحاب رسانه و خبرنگاران و منتقدان همت و وقت بیشتری برای پوشش آثار مستند بگذارند.

محسن خان جهانی که در سال جاری با فیلم «آزادراه» در بخش رقابتی سینمای مستند جشنواره فیلم فجر حضور دارد در این گفتگو افزود: فیلم های مستند دقیقاً در زمان نهار و نماز اکران می شوند که زمان استراحت و فراغت اصحاب رسانه محسوب می شود.

وی تصریح کرد: با وجود اینکه زمان خوبی برای اکران فیلم های مستند در سالن اصلی برج میلاد در نظر گرفته نشده است امیدوارم اصحاب رسانه پشتیبان ما باشند و به این سانس به عنوان یک زنگ تفریح نگاه نکنند.

وی با اشاره به لزوم ادامه دار بودن اکران فیلم ها در سالن اصلی برج میلاد اظهار داشت: در صورتی که این اتفاق فقط در سال جاری رخ دهد هیچ ثمره ای برای سینمای ایران نخواهد داشت. امسال فیلم های بسیار خوبی در جشنواره حضور دارند و به من این اطمینان را داده اند که با استقبال بسیار خوبی روبرو خواهند شد.

این کارگردان در ادامه افزود: در چند سال گذشته مستندی از من با عنوان «صندلی ۲۵۷» در سالن اصلی برج میلاد اکران شد که استقبال خوبی نیز از آن فیلم صورت گرفت. سینمای مستند نیازمند حمایت است و اکران این فیلم ها در سالن اصلی برج میلاد اتفاق بسیار خوبی است. 

کارگردان فیلم «شهر پولکی» در ادامه این بحث افزود: از آنجا که پس از ۳۳ سال فیلم های مستند از حاشیه جشنواره فیلم فجر به متن آن آمده اند امیدوارم این روند در سالهای آتی جشنواره نیز ادامه دار باشد.

خان جهانی در ادامه افزود: اگر امکاناتی که در اختیار سینمای داستانی قرار دارد را به سینمای مستند می دادند مطمئناً مردم به سمت این سینما نیز می آمدند؛ شک نکنید سینمای مستند می تواند مخاطبان همطراز و حتی بیشتری نسبت به سینمای داستانی داشته باشد.

خان جهانی در ادامه از موضوع و مضمون فیلمش گفت: فیلم «آزادراه» در واقع درباره آزادراه مسیر تهران به شمال کشور است که کلنگ آن اولیه پیش از انقلاب زده شد و پس از جنگ تحمیلی به طور جدی  وارد مرحله ساخت شد ولی  تا امروز که ۱۸ یا ۱۹ سال از آن می گذرد ساخت این آزادراه هنوز به پایان نرسیده و نیمه کاره مانده است.

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.