شنبه ۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۳

تأکید نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس

لزوم بهره مندی از نظرات کارشناسان در بررسی آسیب‌های بازی های رایانه‌ای به سلامت جسمی و فرهنگی کودکان

بازی های رایانه ای

سینماپرس: نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه بازی‌های یارانه‌ای سلامت جسمی و فرهنگی کودکان را نشانه گرفته اند گفت: نیازمند کارگروهی با عضویت کارشناسان متعدد هستیم تا خانواده‌ها را در زمینه مدیریت کودکان درباره بازی‌های رایانه‌ای یاری دهند.

به گزارش سینماپرس، محسن علیمردانی در گفت‌وگویی با بیان اینکه بازی های رایانه‌ای به دو حوزه فرهنگی و جسمی کودکان و نوجوانان آسیب وارد می‌کند گفت: بازی‌های کامپیوتری باعث می‌شود تحرک کودکان کم شود. این در حالی است که در گذشته کودکان پر تحرک‌تر بودند و به بازی‌های پر جنب و جوش بیشتر علاقه‌ نشان می‌دادند.  

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بازی‌های رایانه‌ای سلامت جسمی و روحی فرزندان ایرانی را هدف گرفته است. این بازی‌ها هم ذهن کودکان را درگیر می کند و هم مانع فعالیت جسمی آنها می‌شود.

وی گفت: بازی‌های یارانه‌ای فرهنگ ایرانی اسلامی را نیز تحت شعاع قرار می‌دهد زیرا فرزندان ما در زمان رشد و یادگیری فرهنگ و آداب و سنن ایرانی، با بازی‌هایی آشنا می‌شوند که طراحی آنها تفاوت بسیاری با ارزش‌های ایرلنی و اسلامی دارد.

علیمردانی همچنین اظهار داشت: سلامت جسمانی این گروه نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که متاسفانه این روزها شادابی و طراوت جسمی کودکان و نوجوانان در سایه بازی‌های ساکن رایانه‌ای رو به کم‌رنگ شدن می‌رود.

نائب رئیس کمیسیون اجتماعی درباره نحوه جلوگیری از آسیب‌‌های بازی‌های رایانه‌ای گفت: در کنار مسئولان و متولیان فرهنگی، خانواده نیز نقش مهمی در آموزش کودکان و حفظ فرهنگ ایرانی- اسلامی دارند. خانواده‌ها باید با کودکان و نوجوانان خود صحبت کنند تا ضمن بازی با دستگاه‌های رایانه‌ای، تحت تاثیر فرهنگ القا شده در آنها قرار نگیرند.

وی ادامه داد: البته این کار، کمی سخت است. امروز دستگاه‌های رایانه‌ای و بازی‌های مجازی جزو لاینفک زندگی مردم شهری شده است. در شهرهای بزرگ مردم با کامپیوتر‌ها مانوس هستند و کمی سخت است که کودکان را از  بازی‌های رایانه‌ای جدا کرد.

علیمردانی با بیان اینکه بزرگ‌تر ها این روزها الگوی خوبی برای فرزندان‌شان نسیتند گفت: از آنجا که پدر و مادر‌ها این روزها زمان زیادی را با دستگاه‌های رایانه‌ای می‌گذرانند، نمی‌توانند الگوی مناسبی برای آموزش دادن به فرزندان‌شان باشند و آنها را به سمت بازی‌های سنتی و پر تحرک ببرند.

این نماینده مردم تاکید کرد که مدیریت کودکان از دست خانواده‌ها خارج شده و عوارض اجتماعی، فرهنگی و جسمی دستگاه‌های یارانه‌‌ای غیر قابل کنترل شده است.

وی با بیان اینکه از امروز باید به  فکر آینده و تاثیرات فرهنگی، اجتماعی بازی‌های رایانه ای باشیم توضیح داد:اگر امروز کارشناسان وارد میدان نشوند و با مشاوره‌های به موقع و کارساز خانوده‌ها را راهنمایی نکنند، در آینده مشکلات متعددی در زمینه فرهنگی خواهیم داشت.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس تاکید کرد: باید کارگروهی از متخصصان این امر تشکیل شود تا هم به بزرگسالان راهنمایی دهند تا کمتر با دستگاه‌های کامیپوتری کار کنند و هم به آنها آموز‌ش‌های درباره مدیریت کودکان‌شان در زمینه استفاده از بازی‌های رایانه‌ای ارائه دهند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.