یکشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۵

ضمن رد خبر کاهش بودجه سینمای کشور؛

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس: در صدد تخصیص منابع مالی مستقلی برای جشنواره استراتژیک فیلم «مقاومت» هستیم

حجت الاسلام نصرالله پژمان فر*

سینماپرس: حجت الاسلام نصرالله پژمانفر عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان عضو این کمیسیون در صدد تخصیص منابع مالی مستقلی برای برگزاری جشنواره استراتژیک فیلم مقاومت هستند.

پژمانفر در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: آنچه که در کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بنا گذاشته شده این است که هیچ چیز از اعتبارات بخش فرهنگی کشور کاسته نشود و ما به هیچ عنوان برای اضافه شدن یک بخش فرهنگی، اعتبارات را از بخش فرهنگی دیگری کم نخواهیم کرد.

وی با تاکید بر اینکه هیچ جای نگرانی برای اهالی سینمای ایران وجود ندارد اظهار داشت: متاسفانه طی روزهای گذشته نگرانی های زیادی به ویژه در حوزه سینما برای دست اندرکاران و اهالی آن به وجود آمده که در اینجا صراحتاً اعلام می کنم هیچ یک از اهالی سینما نباید نگرانی داشته باشند، چرا که کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در صدد آن است اقداماتی انجام دهد که از سینما حمایت های بیشتری نیز صورت بگیرد.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در خاتمه این گفتگو خاطرنشان کرد: کمیسیون فرهنگی مجلس موظف است تمامی پیشنهادهای مطرح شده را در کمیسیون تلفیق مطرح نماید اما این امر به معنای رای آورن آن پیشنهاد نیست. ما در صدد آن هستیم تا برای برگزاری جشنواره فیلم مقاومت پس از تامین منابع مالی ردیف بودجه مستقلی را در مجلس شورای اسلامی به تصویب برسانیم.

گفتنی است؛ روز گذشته محمد خزاعی دبیر جشنواره فیلم مقاومت در همین رابطه به خبرنگار سینماپرس گفته بود: قرار است برای برگزاری جشنواره فیلم مقاومت بودجه مستقلی درنظر گرفته شود. همه ما جزو خانواده سینمای ایران هستیم و معتقدیم که نه تنها باید از بودجه سینمای کشور کاسته نشود بلکه باید به آن نیز افزوده گردد. قرار نیست در صورت اجرای چنین تصمیمی از ظرفیت های سینمای ایران کاسته و به ظرفیت های جشنواره فیلم مقاومت افزوده شود و امیدواریم که شانتاژهای رسانه ای باعث نشود تا اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس از تصمیم اصلی خود منصرف گردند.

او ادامه داد: بودجه ۱۰۰ میلیاردی سینمای ایران اصلاً پاسخگوی نیازهای سالانه ما نیست چه برسد به آنکه ۲۰ درصد از این بودجه نیز کاسته شود. ما نباید این مهم را از یاد ببریم که سینمای ایران جزو ۱۰ کشور برتر دنیا در زمینه سینما است و از همین رو انتظار دنیا از سینمای ایران این است که این سینما با رشد و جهش مهمی مواجه شود. اما متاسفانه بودجه ۱۰۰ میلیاردی که برای این بخش مهم در نظر گرفته شده است حتی اندازه تولید یک فیلم استراتژیک در سینمای جهان هم نیست.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.