دوشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۴

از امروز در شبکه ویدئویی کشور آغاز می‌شود

پخش تصاوير و صحنه های ديده نشده از پشت صحنه فيلم های علی حاتمی در مستند «سوته دل»

مستند سوته دل

سينماپرس: اميرحسین ماكويی كارگردان مستند سينمای ايران در گفتگو با سينماپرس از ساخت و پخش مستند «سوته دل» خبر داد و گفت: این مستند امروز از طریق شبکه نمایش خانگی به صورت DVD پخش خواهد شد.

ماکویی در ابتدای این گفتگو اظهار داشت: مستند سینمایی «سوته دل» به کارگردانی فرشاد خلیل پور و تهیه کنندگی سالار طهرانی ساخته شده است که من سمت مجری طرح این پروژه را برعهده داشتم.

این کارگردان در ادامه افزود: فیلم «سوته دل» تنها اثری است که در رابطه با این کارگردان تولید شده و این فیلم با نگاهی به زندگی علی حاتمی فیلمساز ارزشمند سینمای ایران به شکلی کاملاً مستقل ساخته شده است و در آن به شکلی موشکافانه آثار هنری این کارگردان مورد بررسی قرار می گیرد.

وی در ادامه از چهره های حاضر در این مستند نام برد: در این فیلم حدود ۲۵ نفر از هنرمندان برجسته حضور دارند که از بین آن ها می توان به جمشید مشایخی، محمود کلاری، سعید نیکپور، امین تارخ، کتایون امیرابراهیمی، آیدین آغداشلو، احمد بخشی، جلال الدین معیریان، ناصر طهماسب، مسعود دلخواه، زاون قوکاسیان، لی لی گلستان، ارسلان کامکار، فرشته طائرپور، پوران درخشنده و مازیار میری اشاره کرد و این هنرمندان جلوی دوربین این فیلم به توضیح در مورد همکاری و خاطره هایشان با مرحوم علی حاتمی پرداخته و بیش از پیش بیننده را با جزئیات زندگی هنری و حرفه ای این هنرمند بزرگ آشنا می سازند.

ماکویی در ادامه افزود: شکل روایی این مستند به این صورت است که توسط خانم سارا علیا و آقای علی عابدی روایت می شود و ما در این فیلم عکس ها و صحنه هایی را از پشت صحنه و زندگی علی حاتمی شاهد هستیم.

اين كارگردان در پايان خاطرنشان كرد: جاي خالي مستندي با اين موضوع در بين آثار ما به وفور ديده مي شد، چرا كه تا امروز هيچ مستندسازي از زندگينامه ايشان فيلمي نساخته بود و ما با توجه به اين مسئله دست به ساخت «سوته دل» زدیم.

گفتنی است این محصول که برگی از تاریخ سینمای ایران بوده، از روز دوشنبه ششم بهمن ماه، به صورت DVD در شبکه رسانه خانگی وارد بازار شده و عرضه می شود.

عوامل تهیه و تولید این فیلم عبارتند از:

نویسنده و تهیه کننده: سالار طهرانی، کارگردان و تدوینگر: فرشاد خلیل پور، آهنگساز و خواننده:
داوود قاسملو نژاد، گوینده متن: علی عابدی و سارا علیا، عکاس: هادی نیامهر،
 مجری طرح: موسسه فیلمسازی دایره هنر آریا، امیرحسین ماکویی، محصول: سازمان سینمایی نگاه سیمرغ سرزمین پارس ۱۳۹۳-۱۳۹۱، ویدئو رسانه: جهان تصویر، پخش از:  هنرنمای پردیس، رضا اسماعیلی.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.