یکشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۶

واکنش‌ مسلمانان به فیلم اسلام‌ ستیزانه‌ کلینت‌ ایستوود

کلینت ایستوود*

فارس: کمیته ضد تبعیض عرب_آمریکایی در نامه‌ای سرگشاده به «کلینت ایستوود» متذکر شده‌اند که نمایش فیلم «تک تیرانداز آمریکایی»، به شدت بر احساسات اسلام‌ستیزانه‌ای که در آمریکا وجود دارد دامن زده است.

 در حالی‌که بیش از ۲۰ روز از زمان اکران فیلم «تک تیرانداز آمریکایی» با بازی «برادلی کوپر» و کارگردانی «کلینت‌ ایستوود» می‌گذرد، کمیته ضد تبعیض عرب_آمریکایی در نامه‌ای سرگشاده به این دو متذکر شده‌اند که نمایش این فیلم تأثیر زیادی بر گسترش احساسات اسلام و عرب‌ستیزانه داشته است.

این کمیته در نامه خود از «کوپر» و ایستوود» خواسته‌اند که به صورت رسمی تهدید علیه مسلمانان و اعراب را محکوم کرده و اعلام کنند که هدف از ساخت «تک تیرانداز آمریکایی»، تهییج احساسات اسلام‌ستیزانه نبوده است.

به گزارش گاردین، در صفحه توئیتر مربوط به تبلیغ فیلم «تک تیرانداز آمریکایی»، عده زیادی از کاربران عنوان کرده‌اند که این فیلم باعث شده تا دلشان بخواهد یک فرد مسلمان یا عرب را به قتل برسانند و ...

همچنین گفته می‌شود که از سال ۲۰۱۰ به بعد این اولین باری است که تهدیدها و حمله علیه مسلمانان در اطراف مسجد نقطه صفر تا این حد شدت می‌یابد.

«تک تیرانداز امریکایی» که براساس کتابی به همین نام نوشته «کریس کایل» ساخته شده، داستان زندگی واقعی نویسنده کتاب است که سرباز نیروی دریایی امریکا بوده و به مرور تبدیل به ماشین آدم کشی ارتش امریکا شده و رکورد بیشترین کشتن دشمنان در جنگ بعنوان یک تک تیرانداز را از آن خود می‌کند. این فیلم در ۶ بخش از جوایز اسکار نامزد شده است.

هنوز از سوی «کلینت ایستوود» و «برادلی کوپر» پاسخی منتشر نشده است.

پیش از این نیز این فیلم مورد انتقاد شدید «مایکل مور»، مستند ساز جنجال‌برانگیز آمریکا، قرار گرفت.

به عقیده «مور» در این فیلم یک تک تیرانداز به صورت قهرمان به تصویر کشیده شده است، در حالی که به عقیده او، تک‌تیراندازها از ترسوترین انسان‌ها هستند چون از پشت به افراد شلیک می‌کنند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.