دوشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۷

انتقادخواننده معروف ازجشنواره موسیقی‌فجر‬

 محمد گلریز در نشست خبري پنجمين جشنواره موسيقي مقاومت

مهر: خواننده پیشگام موسیقی انقلاب اسلامی از کم‌توجهی مسوولان جشنواره موسیقی فجر و وزارت ارشاد در دوره‌های مختلف برای گنجاندن بخش آثار مضامین انقلابی در جشنواره انتقاد کرد.

محمد گلریز در گفتگو با مهر درباره جشنواره موسیقی فجر گفت: سال‌هاست من و تعدادی دیگر از هنرمندان که در عرصه موسیقی انقلاب اسلامی مشغول خدمتگذاری هستیم بارها و بارها در مصاحبه ها و نشست های خبری به مسوولان وزارت ارشاد به ویژه جشنواره موسیقی فجر توصیه کردیم که بخشی را با موضوع سرود و آهنگ های انقلابی بگنجانند اما متاسفانه گویا گوش آقایان به این موضوع بدهکار نیست و حرف ها و توصیه های ما ارزشی ندارد.

 
وی گفت: همه می دانند که دفتر موسیقی فعلی وزارت ارشاد در اوایل انقلاب با عنوان مرکز موسیقی، سرود و آهنگ های انقلابی فعالیت خود را آغاز کرد و اتفاقا بر همین اساس بود که تعدادی از هنرمندان و گروه‌های مختلف هنری دست به تولید آثاری در زمینه انقلاب اسلامی زدند که هم دارای مفاهیم ارزشمندی از موضوع انقلاب بود و هم مورد توجه و اقبال مخاطبان قرار گرفت و ما می دیدیم که مردم چقدر مشتاقانه به دیدن کنسرت هایی از این دست به تالارها می آمدند و می توان گفت در آن سال‌ها جشنواره موسیقی فجر و رویدادهایی از این دست در کنار بخش های دیگر، نام فجر را به درستی بر خود داشت.
 
گلریز ادامه داد: دوستان ما در وزارت ارشاد و هر نهاد دیگری باید این نکته را مد نظر داشته باشند که خیلی از هنرمندان با تمام کنایه ها و زخم زبان هایی که به آنها زده می شد برای اعتلای نام انقلاب اسلامی زحمت های زیادی کشیدند که اگر بخواهیم برای بیان تلاش ها به جزییات بپردازیم مثنوی هفتاد من است. به همین جهت حضور یک بخش با موضوع انقلاب اسلامی و سرود در کنار سایر بخش های جشنواره که برای من قابل احترام هستند، کوچکترین کاری است که دوستان می توانند انجام دهند البته که فعلا کسی به این حرف‌های ما اهمیت نمی دهد اما من معتقدم این منطقی ترین خواسته یک هنرمند فعال در عرصه موسیقی است که دغدغه انقلاب اسلامی هم دارد.
 
این خواننده پیشکسوت موسیقی بیان کرد: دهه فجر به همین دلیل پاسداشته می شود که برای مردم باشرف و غیرتمند ما خاطرات شیرین پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی را زنده کند بنابراین لازم است عزیزان در وزارت ارشاد و آقایان کمیسیون فرهنگی مجلس که این سال‌ها انتقادهای تند و تیزی هم به بخش های مختلف وزارت ارشاد چه در دولت قبلی و چه در دولت فعلی داشته و دارند کمی هم پیکان انتقاد خود را به این سمت ببرند و از مسوولان جشنواره بپرسند که چرا بخشی ویژه انقلاب اسلامی در جشنواره موسیقی مزین به فجر وجود ندارد. اما با تمام این احوال چه بگویم که دستمان کوتاه و به جایی بند نیست.
 
گلریز در بخش پایانی صحبت‌های خود به تولید یک اثر جدید با موضوع دهه فجر در مرکز موسیقی و سرود سازمان صدا و سیما خبر داد و گفت: «صبح شکوفا» عنوان تازه ترین اثر با ترانه عباس کلهر و آهنگ داود ورزیده است که به تازگی در سازمان صدا و سیما تولید شده و قرار است در ایام دهه فجر از شبکه های مختلف رادیویی و تلویزیونی پخش شود. این اثر به نظر من قالب متفاوتی دارد که برای خودم نیز تجربه ارزشمندی بود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.