چهارشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۱

فیلم فجر از زبان برگزیدگان دوره های پیشین/ ۶

ولدبیگی: با این همه سیمرغ کسی سراغی از ما نمی‌گیرد/ گرفتن جایزه در جشنواره فیلم فجر باعث بیکاری‌ام شد!

مسعود ولدبیگی گیریمور

سینماپرس: مسعود ولدبیگی چهره پرداز پیشکسوت سینمای ایران گفت: من اولین جایزه ام را در نهمین جشنواره بین المللی فیلم فجر برای چهره پردازی فیلم «پرده آخر» به کارگردانی واروژ کریم مسیحی به صورت مشترک با خانم مژده شمسایی دریافت کردم که گرفتن این جایزه باعث چندین سال بیکاری من در سینما شد.

چهره پرداز فیلم سینمایی «کمال الملک» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: از آنجا که دیدگاه سینماگران در آن دوران بسیار عجیب بود من بعد از دریافت اولین سیمرغ بلورین لطمات زیادی را خوردم و بالاجبار سال ها در خانه بیکار نشستم چرا که همگان بر این باور بودند که دریافت جایزه باعث شده تا دستمزد من چند برابر شود و از آن ها مطالبه دستمزدهایی با ارقام نجومی خواهم داشت؛ در صورتی که این گونه نبود و من به هیچ عنوان به دستمزد توجهی نداشتم و تنها به خاطر عشق و علاقه به کارم می خواستم در سینما حضور داشته باشم.

این چهره پرداز پیشکسوت در ادامه این گفتگو خاطرنشان کرد: البته تمامی این موارد مانع از آن نشد که گرفتن سیمرغ بلورین در جشنواره فیلم فجر برای من حلاوت خود را از دست بدهد. این جوایز همیشه مرا تشویق می کرد تا در کارم متعهدانه تر از قبل عمل نمایم و به نوعی مرا به رقابت با خودم واداشته بود و می خواستم که همواره بهتر از گذشته در فیلم های سینمایی ایران حضور داشته باشم.

چهره پرداز فیلم سینمایی «شیفته» افزود: متاسفانه اکنون به مدت ۲ سال است که خانه نشین شده ام و داشتن ۳ سیمرغ بلورین هم نتوانسته کمکی به حضور من در سینما بکند. این در حالی است که من عاشقانه کارم را دوست دارم و از صمیم دل آرزومندم که در سینمای ایران حضور داشته باشم اما جبر زمانه و نوع نگاهی که به پیشکسوتان در سینمای ایران وجود دارد باعث شده تا امثال ما در این سینما نادیده انگاشته شویم و کسی سراغی از ما نگیرد.

وی ضمن ابراز گلایه از تهیه کنندگان سینمای ایران گفت: این روزها برای تهیه کنندگان سینمای ایران کیفیت اصلاً معنا ندارد و آن ها تنها به کمیت می اندیشند و از همین رو جایی برای امثال من در این سینما نیست چون جوان ترهایی در سینما حضور دارند که با دستمزدهای پایین حاضر به فعالیت در سینما هستند و از همین رو تهیه کننده ها نیز به دنبال آن ها می روند.

چهره پرداز فیلم سینمایی «جعفر خان از فرنگ برگشته» در خاتمه این گفتگو افزود: این روزها به روزهای درخشان سینما می اندیشم و مرتباً افسوس می خوردم که چرا روزهای خوب سینمای ایران از بین رفته اند و دیگر هیچ چیز از جمله جشنواره فیلم فجر حال و هوای روزهای خوب گذشته را ندارد.

گفتنی است؛ مسعود ولدبیگی برای چهره پردازی فیلم های «پرده آخر»، «از کرخه تا راین» و «زشت و زیبا» در ادوار گوناگون جشنواره فیلم فجر جوایزی را به دست آورده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.