سه‌شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۵

«مرکز هنرهای نمایشی» یا «مرکز هنرهای رزمی»؟!

مرکز هنرهای نمایشی

سینما پلاس: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌عنوان پیشانی و تریبون دولت شناخته می‌شود و با هر تغییری در نظام سیاسی دولت، این وزارتخانه دستخوش تغییر می‌گردد اما به نظر می‌رسد بعد از گذشت بیش از یک سال و نیم از استقرار دولت جدید، تغییر محسوسی در برخی رویه‌های حاکم بر این وزارتخانه رخ نداده است.

به گزارش وب‌سایت خبری ـ تحلیلی سینما پلاس، دولت حسن روحانی که با وعده تغییرات گسترده و برخورد احترام‌آمیز با مردم و هنرمندان بر سرکار آمده، همچنان در برخی از بخش‌ها به‌واسطه حضور چهره‌های غیر معتقد به شیوه احترام‌آمیز شاهد بروز برخورد نامناسب با اهالی فرهنگ و رسانه است. چندی پیش در نشست خبری جشنواره فیلم فجر، چنین اتفاقی رخ داد و سینما پلاس نسبت به این موضوع واکنش نشان داد که شرح کامل آن را می‌توانید در «اینجا» بخوانید. حالا در جشنواره تئاتر نیز چنین اتفاقی رخ‌داده است.


ضرب و شتم خبرنگار تئاتر در مرکز هنرهای نمایشی


یکم بهمن‌ماه امسال، سی و سومین جشنواره تئاتر فجر شاهد برخورد فیزیکی و هتاکی مدیر روابط عمومی مرکز هنرهای نمایشی با یکی از خبرنگاران فعال عرصه فرهنگ و هنر کشور بود. طبق فراخوان و پیامک ارسالی از روابط عمومی مرکز هنرهای نمایشی، خبرنگاران فعال عرصه هنرهای نمایشی کشور قرار بود روز قبل از آغاز جشنواره رأس ساعت چهار بعدازظهر برای دریافت کارت‌های خبرنگاری و بلیت‌های انتخابی خود به‌منظور پوشش رسانه‌ای و انجام رسالت خبری خود در روابط عمومی مرکز هنرهای نمایشی حضور یابند اما بابی نظمی بسیاری روبرو شدند که این بی‌نظمی‌ها با هتاکی‌ها و توهین‌های مستقیم کارکنان روابط عمومی همراه بود که تصور می‌کردند این مکان «نه مرکز هنرهای نمایشی» بلکه «مرکز هنرهای رزمی» است!

در خلال این ماجرا، یکی از خبرنگاران به دلیل ناپدید شدن کلیه کارت‌های خبرنگاران رسانه‌اش درخواست ملاقات با مدیر روابط عمومی را داشت که با هتاکی و ناسزاگویی کارمندان این اداره مواجه شد. سپس مدیر روابط عمومی از اتاق خود بیرون آمد و به شکل ناگهانی از پشت سر و به شیوه فیلم‌های اکشن! خبرنگاری را که تقاضای ملاقات با او را داشت، محکم به زمین هل داد و درحالی‌که فحاشی می‌کرد، به کارمندانش دستور داد خبرنگاری که مورد ضرب و شتم قرار داده را بیرون کنند.

این اقدام مدیریت روابط عمومی مرکز هنرهای نمایشی در حضور جمع کثیری از خبرنگاران انجام شد و به‌این‌ترتیب با رفتار ناشایست اقدام به ضرب و شتم خبرنگاری کرد که خواهان ملاقات با او برای بیان مشکلات به وجود آمده از سوی کارمندان همان روابط عمومی بود.

به دنبال این اتفاق، خبرنگاران و اهالی رسانه که این اتفاق را توهین به یک صنف می‌دانستند خواهان رسیدگی هرچه سریع‌تر و عذرخواهی از زحمتکشان عرصه فرهنگ و رسانه شدند که چند روز قبل نامهٔ روابط عمومی مرکز هنرهای نمایشی برای دلجویی و عذرخواهی از خبرنگاران به رسانه‌ها ایمیل شد.


نامه پوزش‌خواهی رسمی مرکز هنرهای نمایشی در حالی منتشر می‌شود که سرپرست این مرکز و دبیر جشنواره فجر در روزهای گذشته به شکل شخصی از خبرنگار مورد ضرب و شتم و هتاکی قرارگرفته، بارها عذرخواهی کرده بود و اینک با انتشار این نامه از سوی مرکز هنرهای نمایشی، این پوزش‌خواهی شکل رسمی به خود گرفت. هرچند این عذرخواهی اقدامی مثبت است اما اساساً چرا باید چنین برخوردهایی در مجموعه وزارت ارشاد رخ دهد که بعداً نیاز به عذرخواهی رسمی باشد؟ آیا این اتفاق به این دلیل نیست که این مجموعه‌ها باوجود گذشت سال‌های طولانی از فعالیت، همچنان نسبت به رفتاری مؤدب توجیه نیستند؟!

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.