سه‌شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۴

آمادگی پخش کننده فرانسوی برای اکران فیلم پناهی و بی خبری مسئولین سینمایی از ساخت آن!

جعفر پناهی*

فارس: در حالی هنوز هیچ تصویری از فیلم جدید «جعفر پناهی» که بصورت مخفیانه ساخته شده، دیده نشده است. یک کمپانی فرانسوی برای اکران جهانی آن اعلام آمادگی کرد.

 به گزارش خبرنگار سینمایی فارس، وقتی جشنواره برلین در میان بهت مسولان سازمان سینمایی اعلام کرد، فیلم جدید جعفر پناهی (که سومین فیلم او بعد از ممنوع‌یت فیلمسازی) است در بخش مسابقه شصت و پنجمین جشنواره این رویداد سینمایی حضور دارد. یکبار دیگر این سوال بوجود آمد که واقعا مدیریت و ساماندهی حضور بین‎‌المللی سینمای ایران برعهده چه کسی است؟

اما در شرایطی که هنوز هیچ پاسخی در تمام این سال‌ها به این پرسش داده نشده که اساسا فیلم‌های ایرانی چگونه برای جشنواره‌های خارجی انتخاب می‌شوند،حالا خبر می‌رسد همان پخش‌کننده‌ای که همه فیلم‌های پناهی را به جز «این یک فیلم نیست» را پخش جهانی کرده است به دلیل مقابله با حکم رسمی ممنوعیت فیلمسازی پناهی، پخش فیلم جدید او را نیز بر عهده گرفته است. این کمپانی فیلم ضد ایرانی «خورشت مرغ با آلو» ساخته «مرجان ساتراپی» را  نیز در کارنامه کاری خود دارد.

ناهید پناهی موسس و مدیر کمپانی فرانسوی Celluloid Dreams’ با اعلام این مطلب گفته است:«او(جعفر پناهی) یک پدر است که اجازه ساخت فیلم ندارد،ما به دلیل حمایت مادی از او و مقابله با ممنوعیت فیلمسازی پناهی این کار را انجام می‌دهیم!».

سایت مطرح اسکرین ضمن انتشار ۵ عکس دیده نشده از فیلم جدید پناهی که در ایران در سکوت کامل خبری و بصورت مخفیانه ساخته شده در خصوص داستان این فیلم نوشته است:«این فیلم مانند بقیه فیلم های او درباره پناهی و کشورش است،که اینبار در قالب یک راننده تاکسی مسافرانی از اقشار مختلف جامعه را سوار کرده و به درد و دل ها و داستان زندگی آنها گوش می‌کند.

 

تمام این فیلم با تلفن همراه فیلمبرداری شده و فیلمنامه و نوع ساختار فیلم مستندگونه است.

به گفته سایت اسکرین دیلی، پناهی در بیانیه‌ای که به وسیله کمپانی Celluloid Dreams’ منتشر شده دلیل عدم تمکین از حکم قضایی در خصوص ممنوعیت فیلمسازی‌ خود را اینگونه عنوان کرده است:«من یک فیلمساز هستم و کار دیگری جز این بلد نیستم، فیلمسازی زندگی من است».

پناهی در بخش دیگری از این بیانیه تاکید کرده است که هیچ چیز نمی‌تواند جلوی ادامه فیلمسازی او را بگیرد.

به گزارش خبرنگار سینمایی فارس، اولین نمایش جشنواره‌ای فیلم «تاکسی» در بخش مسابقه شصت‌و پنجمین جشنواره فیلم برلین است که هنوز مشخص نیست پناهی از چه طریقی توانسته این فیلم را به برلین ارسال کند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.