چهارشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۰

ساخت دو مستند با موضوع شالیکاری

شیخ الاسلامی: تصویربرداری«بیجارسری» با حمایت سینمای جوان رو به پایان است

نادر شیخ الاسلامی

سینماپرس: نادر شیخ الاسلامی در گفتگو با سینماپرس از ساخت دو مستند خبر داد و گفت: فیلم «بیجارسری» را به سفارش انجمن سینمای جوان در دست ساخت دارم که اواخر مرحله تصویربرداری خود را طی می کند.

شیخ الاسلامی در ادامه افزود: این فیلم به موضوع تبدیل اراضی شالی به باغ های کیوی می پردازد که در سالهای اخیر این اتفاق در شمال کشور ما بسیار رخ می دهد.

وی خاطرنشان کرد: این فیلم ۳۰ دقیقه ای در اوایل سال ۱۳۹۴ آماده نمایش می شود که به جشنواره های مختلف ارسال خواهد شد.

این کارگردان در ادامه عوامل ساخت این مستند را معرفی کرد: مهرداد نسرین و کاوس پوراکبری در مقام تصویربردار، اسماعیل رستمی به عنوان دستیار کارگردان، فرحناز آسوده در مقام تدوینگر، وحید بافکار در مقام صداگذار، دکتر عباس شهدی کومله مشاور طرح، مریم فروغی به عنوان هماهنگ کننده امور و من به عنوان نویسنده و کارگردان از عوامل ساخت این فیلم هستیم.

شیخ الاسلامی در ادامه از ساخت مستندی دیگر خبر داد و اظهار داشت: مستندی با عنوان «حرکت و برکت» را در دست ساخت دارم که با حمایت سازمان «ایری» ساخته می شود و در آن به آیین ها و باورهای شالیکارها در ۲۷ کشور مختلف پرداخته می شود.

وی در ادامه افزود: پیش تولید این فیلم انجام شده است و ما طی روزهای آینده وارد مرحله تولید می شویم و مطمئناً یک یا دو سال تولید آن به طول می انجامد. پیش از این قرار بود این فیلم امسال از شبکه مستند پخش شود و به دلیل مشکلات مالی نتوانستیم آن را به سرانجام برسانیم.

شیخ الاسلامی از «پیش کسوتان» تأسیس دفتر سینمای جوان در شهر تالش استان گیلان است. شناسایی و پرورش و حمایت از فیلمسازان «جوان» کشور از جمله اهداف اساسی انجمن سینمای جوانان کشور است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.