جمعه ۱۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۱

در گفتگو با سینماپرس عنوان شد

غفاری: اکران «ابوزینب» در۴ کشور خارجی قطعی شده است/ فیلم را برای نمایش در جشنواره فجر کمی تغییر داده‌ایم

علی غفاری کارگردان در  نشست فیلم «استرداد» در خبرگزاری سینماپرس

سینماپرس: علی غفاری کارگردان سینما صبح امروز از تغییرات «ابوزینب» برای اکران در سی و سومین جشنواره فیلم فجر و دوبله برای اکران عمومی خبر داد و گفت: بعد از اتمام جشنواره فیلم فجر، اکران منطقه ای این اثر سینمایی آغاز خواهد شد و تاکنون اکران این فیلم در کشورهای مصر، لبنان، ترکیه و مراکش قطعی شده است.

وی به خبرنگار سینماپرس در مورد فیلم سینمایی «ابوزینب» که قرار است در بخش خارج از مسابقه جشنواره فیلم فجر اکران شود توضیح داد: نمایش این فیلم در سی وسومین جشنواره فیلم فجر یک اتفاق بسیار خوب است که می توان بازخوردهای متفاوتی را از منتقدان و اهالی رسانه دریافت کرد.

وی گفت: با توجه به موضوعی که این فیلم دارد و با توجه به اتفاقات اخیری که در منطقه رخ داده است، نمایش این اثر در سی و سومین جشنواره فیلم فجر اتفاق فرخنده ای است.

کارگردان «استرداد» در مورد تغییرات این فیلم نسبت به نسخه به نمایش در آمده در جشنواره فیلم مقاومت گفت: ما در حال حاضر تلاش می کنیم تا نسخه کامل و آماده تری را ظرف دو روز آینده به سی و سومین جشنواره فیلم فجر ارائه دهیم.  در همین راستا چند سکانس را به فیلم اضافه کردیم و همچنین مراحل اصلاح رنگ و صدا این فیلم نیز تغییرات اندکی صورت گرفته است.

غفاری در ادامه بیان داشت: فیلم سینمایی «ابوزینب» برای اکران در ایران بعد از اتمام جشنواره فیلم فجر دوبله خواهد شد و تمام تلاشمان براین است تا بتوانیم این فیلم را در اکران دوم نوروز روی پرده سینماها داشته باشیم

برپایه این گزارش، فیلم سینمایی «ابو زینب» نام چهارمین فیلم علی غفاری پس از آثاری چون «شاهرگ»، «چراغ قرمز» و «استرداد» است. این فیلم درباره خانواده ای لبنانی است و تماما در کشور لبنان و با بازیگران عرب زبان ساخته شده است.

علی غفاری در پایان این گفتگو اظهار داشت:  مراحل فنی تله فیلم «ستاره شرق» به طور کامل به اتمام رسیده است و ما نسخه نهایی را تحویل سیما فیلم داده ایم و قرار است در اواخر سال از یکی از شبکه های سیما پخش شود.

برپایه این گزارش، تله فیلم «ستاره شرق» درباره فضل ابن شاذان یکی از فقهای تاریخ اسلام و از یاران امام رضا (ع) است که از زمان آن بزرگوار تا دوران امام حسن عسگری (ع) می‌زیسته و با خلفای آن دوران درگیر بوده تا در نهایت از روی دشمنی به وی افترا می‌زنند.

محمود پاک نیت، انوشیروان ارجمند، کاوه خداشناس، افشین نخعی، غلامرضا واعضان منش، ماشاالله شاهمرادی زاده، سمیرا حسینی، آزاده ریاضی، نیکی قاسمی، تورج فرامرزیان و... در این تله فیلم به ایفای نقش می پردازند.

عوامل سازنده این فیلم تلویزیونی عبارتند از:

کارگردان: علی غفاری، مدیر تصویربرداری: مهرداد سلیم خانی، مدیر هنری: مجید میرفخرایی،   طراح چهره پردازی: کوروش علیزاده، صدابردار: آرش برومند، صداگذار: ناصر فخری، عکاس: پویا شاه جهانی، تدوین: ناصر فخری، /مدیر تولید: فرهاد کی‌نژاد، سازنده موسیقی : بابک شهرکی، تهیه کننده: علی لدنی.

نظرات

  • d.d ۱۳۹۳/۱۱/۱۱ - ۰۳:۰۱
    0 0
    اقای غفاری خواهشا بگید کی باید استرداد رو به مردم ایران نشون بدید منظورم نمایش خانگی است چون 90 درصد مخاطبان سینمای ایران در نمایش خانگی هستن و بعد از 2سال از ساخت هنوز در حسرت دست پخت شما هستیم و سینما پرس چرا درباره هر چیز ی از غفاری سوال میکنی غیر از توزیع استرداد در شبکه خانگی بابا ماهم میخایم فیلم ببینیم ما سینما نداریم .

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.