یکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۷

غفارزاده به سینماپرس خبر داد

مستند «آن دو ساعت» در مرحله تدوین و صداگذاری است/ پخش ناگفته های روز ورود امام خمینی به میهن در دهه فجر

مهرداد غفارزاده*

سینماپرس: مهرداد غفارزاده کارگردان مستند سینمایی «آن دو ساعت» گفت: این مستند هم اکنون مراحل تدوین و صداگذاری خود را توسط حسین ذوالقدر و احسان بایرامی طی می‌کند.

مهرداد غفارزاده به خبرنگار سینماپرس گفت: تصویربرداری این مستند سینمایی که اوایل دی ماه سال جاری آغاز شده بود پس از گذشت ۱۵ جلسه  به پایان رسید.  

وی در ادامه به لوکیشن های این مستند سینمایی اشاره کرد و افزود: تصویربرداری این فیلم مستند در لوکیشن‌های عشرت‌آباد، ولنجک، بهشت‌زهرا (س)، مرزداران، فرودگاه مهرآباد و سکانس‌هایی را در سطح شهر و خیابانی داشتیم که انجام شد.

کارگردان «گیرنده» بیان داشت: طبق برنامه ریزی های انجام شده «آن دو ساعت» قرار است به محض اتمام مراحل فنی، در ایام دهه مبارک فجر روی آنتن یکی از شبکه های سراسری سیما برود.

برپایه این گزارش،  در خلاصه  این مستند سینمایی ٧۵ دقیقه‌اى آمده است: «آن دو ساعت» به واکاوى ناگفته‌هاى حوادث پرشور و التهاب ورود حضرت امام خمینى (ره) به میهن اسلامى مى‌پردازد. در این مستند سینمایى خبرنگار یکى از روزنامه‌ها در پى کشف این ناگفته‌ها و تهیه گزارش از زمانى است که امام خمینى(ره) پس از سخنرانى در بهشت زهرا با هلى‌کوپتر به مکانى نامعلوم عزیمت مى‌نماید که هیچکس از آن مطلع نیست و ساعاتى کمیته استقبال و همراهان امام موضوع را با التهاب و نگرانى دنبال مى‌کنند و ...

به گفته مهرداد غفارزاده در ساخت مستند سینمایی «آن دو ساعت» از همکارى دفتر تنظیم و نشر آثار امام، سازمان صدا و سیماى جمهورى اسلامى، مرکز اسناد انقلاب اسلامى، مرکز تحقیقات و مطالعات ارتش جمهورى اسلامى، سازمان سینمایى وزارت ارشاد و مرکز گسترش سینماى مستند و تجربى استفاده شده است.

عوامل پشت دوربین این مستند عبارتند از:

تهیه کننده: مسعود ردایی، کارگردان: مهرداد غفارزاده، مجری طرح: احسان رجبی، نویسنده: اکبر روح، مدیر تصویربرداری: رضا شیخی، صدابردار:رضا تهرانی، دستیاران کارگردان: حمیدرضا غفارزاده و دانیال غفارزاده، صحنه و لباس: مهدی موسوی، مدیر تولید: میثم کائد، مدیر تدارکات: امیر یمینی و تک بازیگر فیلم: عمار تفتی.

برپایه این گزارش، مهرداد غفارزاده امسال با فیلم سینمایی «دریا و ماهی پرنده» در بخش هنر و تجربه سی و سومین جشنواره فجر حضور دارد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.