سه‌شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۳

در گفتگو با سینماپرس انتقاد کرد

کارگردان«جای خالی»: زمان نماز و ناهار را به اکران فیلم های مستند در برج میلاد اختصاص داده اند!؟

کمیل سوهانی

سینماپرس: کمیل سوهانی کارگردان مستند سینما و تلویزیون ایران در گفتگو با سینماپرس اظهار داشت: با وجود اینکه اکران این فیلم ها در سالن اصلی برج میلاد مسئله ای امیدوار کننده است اما زمان اکرانشان اصلاً مناسب نیست؛ این فیلم ها دقیقاً در زمان نهار و اذان اکران می شوند و این زمانی است که کمترین بازدید را فیلم های مستند خواهند داشت.

سوهانی در ادامه افزود: با این حال این قدم کوچک نیز بسیار امیدوار کننده است هر چند که فیلم «جای خالی» نیز در روز جمعه بدترین زمان اکران به نمایش درخواهد آمد.

این کارگردان با اشاره به لزوم تکریم سینمای مستند در جشنواره فیلم فجر اظهار داشت: امیدوارم روند اکران فیلم های مستند در سالن اصلی برج میلاد طی سالهای آینده ادامه داشته باشد، زمان اکران بهتر شود و تعداد نمایش ها بیشتر تا سینمای مستند به جایگاه اصلی خود در این جشنواره دست یابد.

وی در رابطه با امکان اکران مردمی فیلم های مستند در جشنواره فیلم فجر افزود: فکر می کنم در کشور ما اشتیاق چندانی وجود ندارد که مردم برای دیدن فیلم های مستند پول بپردازند و به سینما بروند. مسئولان در راستای شکل گرفتن این ذائقه باید برنامه ریزی کنند و این اتفاق باید از جایی آغاز شود که به نظر من اکران فیلم های مستند در سینماهای مردمی در جشنواره فیلم فجر می توانست شروع بسیار خوبی باشد.

 سوهانی در پایان با اشاره به وضعیت فیلم های مستند در تلویزیون ایران تصریح کرد: تلویزیون های بزرگ دنیا بخش اعظمی از برنامه های خود را به پخش مستند اختصاص می دهند اما این اتفاق در ایران به هیچ وجه رخ نمی دهد و تلویزیون بیش از هر چیز به ساخت برنامه های تلویزیونی که حالتی نمایشی دارند می پردازد که این مسئله به خودی خود در پایین آمدن سطح ذائقه مردم بسیار تأثیرگذار بوده است.

این کارگردان در پایان از موضوع و مضمون فیلم «جای خالی» گفت: فیلم «جای خالی» به موضوع فرهنگ عمومی مردم و رفتارهای اجتماعی مردم ایران می پردازد و به دنبال پاسخ برای این پرسش است که چرا علیرغم پیشینه فرهنگی غنی کشورمان،  امروز دچار چنین مشکلات فرهنگی شده ایم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.