یکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۶

رونمایی از آلبوم جدید علیرضا قربانی در پاریس

کنسرت «حریق خزان» علیرضا قربانی

مهر: علیرضا قربانی خواننده موسیقی ایرانی برای رونمایی از تازه ترین آلبوم بین المللی خود و شرکت در یک فستیوال معتبر پاریس راهی کشور فرانسه خواهد شد.

علیرضا قربانی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره جزئیات سفرش اینگونه گفت: این آلبوم که در واقع چهارمین تجربه من در تولید یک آلبوم موسیقایی برای انتشار و تولید در کشورهای خارجی بعد از پروژه هایی چون «سرمستی»، «دنیای ریتم» و «خطاطی آواز» محسوب می شود، قرار است علاوه بر انتشار در اروپا، در تاریخ ۱۴ بهمن و ۱۷ بهمن نیز دو اجرای زنده داشته باشد.

وی گفت: آهنگسازی این آلبوم توسط سامان صمیمی نوازنده کمانچه و آهنگساز جوان کشورمان انجام گرفته و توسط کمپانی فرانسوی «آکورد کروسس» منتشر شده است. طبق برنامه ریزی های انجام گرفته روز ۱۴ بهمن ماه همزمان با انتشار آلبوم برنامه ای در رادیو فرانس و روز ۱۷ بهمن ماه نیز اجرای زنده ای در یک فستیوال معتبر اروپایی شهر پاریس خواهیم داشت.

وی درباره جزییات آلبوم توضیح داد: سازبندی این آلبوم آنسامبل ایرانی متشکل از سازهایی چون تار، کمانچه، کمانچه باس و چند ساز کوبه ای از جمله تنبک، کوزه، کاخن و دف است که روی اشعار بزرگانی چون ابوسعید ابوالخیر، مولانا، محمدرضا شفیعی کدکنی، فریدون مشیری به آهنگسازی سامان صمیمی آماده شده است.همچنین یک قطعه قدیمی با شعر و آهنگ عارف قزوینی با تنظیم جدید در این آلبوم گنجانده شده است.

این خواننده موسیقی ایرانی چندی پیش از تازه ترین آلبوم خود با نام «رفتم و بار سفر بستم» اثر زنده یاد علی تجویدی و نظارت و تنظیم کامبیز روشن روان رونمایی کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.