چهارشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۷:۵۶

همراه با جشنواره فیلم سی و سوم

مرزبان: «تا آمدن احمد» سه ماهه اول سال جدید اکران می‌شود/ شرکت نفت در«خارک» هیچ کمکی به ما نکرد

پروانه مرزبان*

سینماپرس: پروانه مرزبان تهیه کننده سینما با بیان اینکه فیلم سینمایی «تا آمدن احمد» در سه ماهه سال ۹۴ به اکران عمومی درمی آید گفت: به رغم اینکه موضوع فیلم مربوط به شرکت نفت می شد، هیچ کمکی از سوی این ارگان به ما نشد و با توجه به کمبود امکانات شدیدی که در شهر خارک وجود دارد ما برای ساخت این فیلم مشکلات زیادی داشتیم.

وی به خبرنگار سینماپرس گفت: اکران فیلم سینمایی «تا آمدن احمد» ساخته صادق صادق دقیقی ساعت 19 روز چهارم جشنواره است و اکران مردمی این فیلم هم از امروز در سینماهای سراسر کشور برگزار می شود؛خوشحالم می شوم  نظر اهالی رسانه و منتقدان  را درباره فیلمی که با زحمتهای فراوان ساخته شده است بشنوم و حمایتهای آن را داشته باشم.

مرزبان در ادامه به بودجه این فیلم اشاره کرد و افزود: این فیلم با بودجه کاملا شخصی ساخته شد و تنها انجمن دفاع مقدس برای فیلمبرداری بعضی سکانس ها شهرک دفاع مقدس را در اختیار ما گذاشت؛ البته بنیاد فارابی نیز وامی کمتر از هر فیلم دیگری به ما پرداخت کرد اما پس از اینکه فیلم را تماشا کردند گفتند ما بر روی درصدی از فیلم سرمایه گذاری می کنیم و در نهایت ۲۵ درصد مشارکت داشته اند.

این تهیه کننده سینما  یادآور شد: خارک جزیره بسیار محرومی است و حتی هتل و سالن غذاخوری ندارد و از نظر مالی مردم بسیار مستضعفی دارد اما بسیار همدل هستند و شیعه و سنی در کنار هم همزیستی صمیمانه دارند. ما در این فیلم حتی گوشه ای از مراسم محلی بومیان خارک را هم به تصویر کشیدیم و در فیلم گنجاندیم تا برای مردم منطقه جاذب باشد و از فرهنگ بومی منطقه استفاده کردیم.

 مرزبان تاکید کرد: ما در پروسه ساخت فیلم «تا آمدن احمد» هیچ ولخرجی نداشتیم و کاملا بر اساس علاقه مان کار کردیم؛ با بودجه محدودی که داشتیم نهایت سعی مان را کردیم تا فیلم خوبی از آب دربیاید. من فیلم های دیگر جشنواره را هنوز ندیده ام و از قوت و ضعفشان چیزی نمی دانم اما امیدوارم فیلم ما در جشنواره به خوبی دیده شود چرا که با جان و دل کار کردیم و چشم مردم آن منطقه به این فیلم است.

برپایه این گزارش، داستان فیلم سینمایی «تا آمدن احمد» در سال ۱۳۶۵ اتفاق مي افتد و روايتگر يک خانواده شهيد در جزيره خارک است. در اين فيلم احمد از نيروهاي جمعيت حلال احمر است که شهيد مي شود اما خانواده او فکر مي کنند که هنوز زنده است و دنبال او مي گردند.

عوامل فیلم عبارتند از:

تهیه کننده و مجری طرح: پروانه مرزبان، کارگردانی و تدوین: صادق صادق دقیقی، نویسندگان: عبدالجبار دلدار و پروانه مرزبان، بازنویسی: عبدالجبار دلدار و عباس عمرانی بیدی، مدیرفیلمبرداری: فریدون شیردل،    فیلمبرداران:عباس قاسم نژاد محمد سقر و پیمان عباس زاده، دستیار تهیه و مشاور تولید: مهدی اکبری، صدابردار: مسیح سراج، صدا گذار: آرش قاسمی  موسیقی: بهزاد عبدی، جلوه های ویژه بصری: فرید ناظر فصیحی، طراح گریم: مهری شیرازی، طراح صحنه و لباس: علی نصیری نیا و بهار مومنی، مدیرتولید: پرهام دلدار، مدیرتدارکات: مهدی حیدری و جواد مرتضوی، عکاس: نیوشا دلدار،    تصویربردار پشت صحنه: سحر تاری، فیلمبرداران هوایی: مهدی اکبری و سید حنیف خیرالعمور، دستیار یک و برنامه ریز: منصور میرشکاری، منشی صحنه و دستیار تدوین: حسین خورزوقی، دستیار دو کارگردان: حامد بیسادی.

 بازیگران عبارتند از: مهدی فقیه، افسر اسدی، پرهام دلدار، ونوس حسن کانلی، بهرام ابراهیمی، حسین قفلی، جواد فولادی، سینوهه دانشمند، حسن علیرضایی و....

بر اساس این گزارش فیلم سینمایی «تا آمدن احمد» پیش از این با نام «بهار در پاییز» پروانه ساخت خود را دریافت کرده بود و فیلمبرداری خود را در تاریخ ۲۱ خرداد ماه آغاز کرد

پیش از این فیلم سینمایی «بزرگ مرد کوچک» به کارگردانی صادق صادق دقیقی با هدف به نمایش گذاشتن زندگی شهید بهنام محمدی در جشنواره سی و یکم  فیلم فجر به نمایش درآمده است.

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.