دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۵

منصور ضابطیان در گفتگو با ما:

جشنواره های خارجی موجب گرایش فیلمسازان ایرانی به سمت سینمای اجتماعی شده است

منصور ضابطیان در تشییع پیکر مرحوم انوشیروان ارجمند

سینماپرس: منصور ضابطیان روزنامه نگار، کارگردان و تهیه کننده برنامه های تلویزیونی گفت: توجه جشنواره های خارجی به فیلم های اجتماعی ایران، فیلمسازان ما را به ساخت اینگونه فیلم های ترغیب کرده است.

ضابطیان که برای تماشای فیلمهای جشنواره فیلم فجر در برج میلاد امروز به سر می برد در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: لازم است که در این سینما به همه موضوعات لازم پرداخته شود و باید در انتهای این جشنواره لزوم وجود این همه فیلم در گونه اجتماعی را در بیابیم و ببینیم که این روند قرار است به کدام سمت برود. مسئولان سینمای ایران باید به این درک برسند که سینما به تمامی گونه های سینمایی نیازمند است و نباید توجه متولیان سینما و تهیه کنندگان تنها به تولید فیلم های سینمای اجتماعی معطوف شود.

وی با اشاره به اشتیاق ساخت فیلم های اجتماعی در بین سینماگران ایران خاطرنشان کرد: این ژانر همیشه مورد توجه فیلمسازان ما قرار بوده و فیلمسازان و منتقدانی که این ژانر را دوست داشته اند در سینمای ایران زیاد بوده اند اما این مسئله نباید باعث شود سایر گونه ها در سینمای ایران مورد غفلت واقع شوند.

این کارگردان سپس ادامه داد: در سال جاری حضور جوانان در جشنواره فیلم فجر را بیش از سالهای گذشته شاهد هستیم و با توجه به این مسئله که امری طبیعی است باید بپذیریم نسل جوان نسلی پویا و پرانرژی است که رفته رفته جای نسل گذشته و پیشکسوتان را خواهد گرفت اما این نگاه نباید باعث کنار گذاشتن پیشکسوتان از عرصه سینما و رقابت شود.

وی در ادامه افزود: البته اکثر اساتید سینمای ایران در سالهای گذشته ثابت کرده اند که دیگر چندان نمی توانند آثار شاخصی خلق کنند و این روند در همه جای دنیا رخ می دهد اما مسئولان نباید فیلمسازان پیشکسوت را کنار بگذارند.

گفتنی است «سبد»، «مردم ایران سلام»، «جغرافیای فریاد»، «فرش واژه»، «نقره» و «رادیو هفت» از معروف ترین آثار تلویزیونی منصور ضابطیان هستند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.