دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۰

در نشست خبری فیلم «خانه دختر» مطرح شد

شاه حسینی: «خانه دختر» داستان تلخی در جامعهٔ ماست که کمتر کسی جرات رسوایی آن را دارد!

شهرام شاه حسینی در نشست خبری فیلم سینمایی«خانه دختر»

سینماپرس: شهرام شاه حسینی کارگردان «خانه دختر» در نشست رسانه ای این فیلم گفت: خانه دختر داستان تلخی در جامعهٔ ماست که کمتر کسی جرات رسوایی آن را دارد و همین تابو بودن در موضوع برای من بسیار جذاب بود.

به گزارش خبرنگار سینماپرس، نشست خبری فیلم «خانه دختر» در کاخ جشنواره فیلم فجر با حضور عوامل فیلم برگزار شد.

شهرام شاه حسینی کارگردان «خانه دختر» گفت: خانه دختر داستان تلخی در جامعهٔ ماست که کمتر کسی جرات رسوایی آن را دارد و همین تابو بودن در موضوع برای من بسیار جذاب بود.

وی افزود: من در طول این چند سال فعالیت قطعا مثل هر کس دیگر راه‌های خطا و اشتباه در ساخت فیلم رفته‌ام اما در این فیلم تمام تلاشم بر این بود که راه اشتباهم را کم کنم به خاطر همین به سراغ کسی در فیلم نامه نویسی رفتم که مطمئن بودم این درصد خطا با او بسیار کاهش می‌یابد.

وی در مورد تایم و زمان فیلم افزود: من فکر می‌کنم در زمانی که ما هستیم سرعت زندگی مردم زیاد شده است و به همین خاطر نمی‌توان با روده درازی کردن در یک فیلم زمان مردم را هدر داد؛ به همین خاطر من و تدوینگر با بالا و پایین کردن‌های زیادی در مورد زمان فیلم به این نتیجه رسیدیم که زمان را کاهش دهیم حتی با وجود پلان‌های بسیار خوبی که گذشتن از آن‌ها کار آسانی نبود.

کارگردان فیلم خانه دختر با اشاره به زمان کوتاه فیلمبرداری در این کار در مورد رعایت راکوردهای زمانی در فیلم گفت: خوشبختانه زمان فیلمبرداری زیاد طول نکشید و همین مسئله باعث شد که حفظ راکورد در فیلم کار زیاد سختی نباشد هر چند که روی باکس تدوین زمان و دقت زیادی را می‌طلبید.

محمد شایسته تهیه کننده فیلم خانه دختر در ادامه جلسه در مورد انتخاب این فیلم نامه گفت: من این فیلم نامه را روی میز برادرم دیدم که پرویز شهبازی آن را به او داده بود که بخواند اما متاسفانه به دلیل مشغله‌ای که داشت فرصت این کار را نکرده بود من به طور اتفاقی فیلم نامه را برداشتم و خواندم و بعد از ۴۰ دقیقه به شهرام شاه حسینی زنگ زدم و گفتم این فیلم نامه از طرف من تایید شده است و تقریبا بعد از ۲ ماه با جمع شدن عوامل ما کار را خیلی سریع کلید زدیم.

وی در ادامه گفت: من از اینکه این چنین موضوعی را انتخاب کرده‌ام که تقریبا برای خیلی هنوز خط قرمز است اما در زندگی روزانه مردم جریان دارد خرسند هستم و فکر می‌کنم با استقبالی که از این فیلم شده است در مورد انتخابم اشتباه نکرده‌ام.

در ادامه تیموریان بازیگر فیلم در مورد منفی یا مثبت بودن فیلم از دید مردم و منتقدین گفت: منفی یا مثبت بودن در نقش نکته‌ای نیست که من در انتخاب نقش به آن اهمیت دهم بلکه چیزی که در انتخاب‌ها برای من مهم است سناریو قوی و گروه حرفه‌ای است که خوشبختانه در این فیلم هر دو مورد حضور داشتند.

همچنین در ادامه حامد بهداد با بیان اینکه سینما درحال حاضر با فقر سناریوی خوب روبه رو است گفت: متاسفانه سینمایی که در حال حاضر وجود دارد سینمایی فقیر از لحاظ موضوع، سناریو و حتی مالی است و امید است در آینده ما کمتر شاهد چنین بحران‌هایی باشیم که در حال حاضر دامن گیر سینمای ایران شده است.

در ادامه آزادی فر بازیگر فیلم از اینکه در چنین فیلمی بازی کرده است بسیار ابراز خوشحالی کرد و گفت: من خودم تا به امروز که اکران فیلم بوده است نسخهٔ نهایی آن را ندیده‌ بودم اما از اینکه چنین نقشی را ایفا کرده‌ام بسیار خوشحالم و یکی از افتخارات من در کارنامهٔ سینمایی‌ام خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.