سه‌شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۷

در گفتگو با سینماپرس عنوان کرد

آقاخانی: همیشه دوست داشتم نقش‌هایی از جنس «یحیی» به من پیشنهاد شود/ نگرانی های «موتمن» را درک می‌کردم

سعید آقاخانی*

سینماپرس: سعید آقاخانی بازیگر سینما و تلویزیون ایران به بهانه بازی متفاوت اش در فیلم «خداحافظی طولانی» به کارگردانی فرزاد موتمن گفت: من همیشه دوست داشتم چنین نقش هایی به من پیشنهاد شود اما از آنجا که این تصور غلط در سینما و تلویزیون وجود دارد که بازیگر کمدی نمی تواند در نقش های جدی حاضر شود این امر برای من مثل یک رویا بود!

بازیگر فیلم سینمایی «ضد گلوله» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: برای بازی در نقش «یحیی» از برداشت های ذهنی و شخصی خودم استفاده کردم و هیچ گونه تمرین خاصی برای بازی در این نقش نداشتم. من کاملاْ به این امر واقف بودم که این شخصیت متعلق به کدامیک از طبقات اجتماعی است و فرم و شکل آن در هر زمینه ای به چه صورتی است. نکته مهمی که وجود دارد این است که من سر صحنه فیلم این شخصیت را خلق کردم و هیچ تحقیق و پژوهشی برای ایفای این نقش نداشتم.

وی ادامه داد: خوشبختانه بعد از اولین پلانی که جلوی دوربین رفتم بازی ام مورد توجه فرزاد موتمن قرار گرفت و او به من گفت شخصیتی که می خواستم همین است. این امر شاید به واسطه این باشد که من در طول زندگی ام آدم هایی مثل «یحیی» را زیاد دیده بودم و شناخت کافی از روحیات و حال و هوای آن ها داشتم.

آقاخانی تاکید کرد: البته فیلمنامه این فیلم نیز بسیار بی نقص بود و بازیگر به راحتی می توانست خود را در اختیار فیلمنامه قرار بدهد. به خصوص اینکه این فیلمنامه یک ویژگی بسیار خاص داشت و ما نمی توانستیم از فضای آن دور شویم چرا که کوچکترین خطای ما می توانست منجر به لو رفتن داستان فیلم بشود. به همین دلیل من خودم را در وهله اول به فیلمنامه و سپس به کارگردان سپردم چرا که احساس می کردم آقای موتمن از اینکه من مانند بازیگران فیلم های کمدی به سمت بداهه پردازی پیش بروم نگران است و به همین دلیل از این امر اجتناب کردم.

بازیگر فیلم سینمایی «پیتزا مخلوط» در خاتمه این گفتگو اظهار داشت: من امسال با دو فیلم «خداحافظی طولانی» به کارگردانی فرزاد موتمن و «من دیه گو مارادونا هستم» به کارگردانی بهرام توکلی در سی و سومین جشنواره فیلم فجر به عنوان بازیگر حضور دارم و خوشحالم که بازی در هر دوی این آثار نقشی متفاوت را در کارنامه هنری ام ثبت کرده است.

گفتنی است؛ سعید آقاخانی بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون می باشد. وی دانش‌آموخته تاتر از دانشگاه تهران است. او یکی از خوش‌فکر ترین و بااستعداد ترین کارگردانان طنز ایرانی در حال حاضر می‌باشد. مهارت فوق‌العاده‌ای در داستان‌پردازی و جذب مخاطب به موضوع داستان دارد و از جمله معدود طنزپردازانی است که موضوعات داستان‌هایش در عین طنز بودن دارای پیچیدگی‌ها و جذابیت‌های خاص می‌باشد و بیننده را مشتاقانه به دنبال داستان می‌کشد. تمامی سریال‌های ساخته او در سال‌های اخیر با استقبال بسیار زیاد همهٔ مخاطبان مواجه شده‌اند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.