چهارشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۱

در آستانه اکران فیلم در کاخ جشنواره عنوان شد؛

جبلی: «داره صبح میشه» عاشقانه ای دیالوگ محور است که باید خوب شنیده شود! از بازیگران این فیلم نمی‌شود به سادگی گذشت

فیلم سینمایی«داره صبح میشه»

سینماپرس: یلدا جبلی کارگردان جوان سینمای ایران که با اولین فیلم بلند سینمایی اش در سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم فجر حضور دارد گفت: «داره صبح میشه» عاشقانه ای دیالوگ محور است که باید خوب شنیده شود!

این کارگردان جوان سینمای ایران در گفتگو با خبرنگار سینماپرس با تاکید بر اینکه اولین فیلم بلندش فیلمی به شدت دیالوگ محور است که شاید تاکنون نمونه آن در سینمای ایران ساخته نشده است و مخاطب برای فهم فیلم حتی نباید یک دیالوگ کوچک را از دست بدهد اظهار داشت:‌ من یقین دارم فضای فیلم به گونه ای خواهد بود که در صورتی که حتی ۱ جمله از فیلم توسط مخاطب شنیده نشود باعث می شود وی درک صحیحی از روند اتفاقات فیلم نداشته باشد از این رو توصیه ام به همه کسانی که این فیلم را تماشا می کنند این است که این فیلم را به خوبی بشوند. این شاید برای اولین بار در تاریخ سینما باشد که صوت و آوا در یک فیلم بیش از تصویر مورد توجه قرار گرفته است.

جبلی ادامه داد: «داره صبح میشه» چهار اپیزود دارد و کل داستان فیلم در یک شب تا صبح می‌گذرد و هر اپیزود فیلم روایتگر یک داستان اجتماعی مستقل است و حضور یک شخصیت ثابت این چهار اپیزود را به هم مربوط کرده است که البته در نهایت همه شخصیت ها و داستان ها به یکدیگر ارتباط پیدا می کنند.

وی افزود: این داستان ها ابتدا قرار بود به صورت مجزا به تصویر کشیده شوند اما در تدوین فیلم به این نتیجه رسیدیم که بهتر است داستان ها را خرد کرده و در دل یکدیگر روایت کنیم تا هم از لحاظ ضرباهنگ بتوانیم ریتم بهتری را داشته باشیم که برای مخاطبان مان کسل کننده نباشد و هم اینکه روایت جذاب تری از داستان های خود داشته باشیم.

وی ضمن ابراز خوشحالی از حضور بازیگران مطرح سینمای ایران از جمله رویا نونهالی، رعنا آزادی ور، مهدی احمدی، امیرحسین آرمان، بابک کریمی، فریبا جدیکار و... در فیلمش اظهار داشت: من یقین دارم که اگر کارگردانی من نخواهد مورد توجه چندانی واقع شود قطعاْ بازی بازیگران این فیلم که نقش های متفاوتی را از خود به یادگار گذاشته اند مورد توجه اصحاب رسانه و منتقدان قرار خواهد گرفت.

وی کفت:بازی بازیگران حرفه ای و فیلمنامه بدون نقص این فیلم چیزی نیست که بتوان از آن به سادگی عبور کرد. 

وی اضافه کرد: خوشحالم که فیلمم در بخش تازه تاسیس هنر و تجربه پذیرفته شده و می توانم آن را برای مخاطبان جدی و فهیم سینما در بزرگترین جشنواره سینمایی کشور به نمایش در بیاورم.

گفتنی است؛ يلدا جبلی فيلم «بشارت به يک شهروند هزاره سوم» و چند مجموعه تلویزیونی را تدوين کرده است و همچنین کارگردانی تله فيلم های «یک فنجان چای گرم» و «این جاده دو طرفه است» را نیز در کارنامه خود دارد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.